[dernek] Re: Temcit pilavi

---------

From: Gokhan (gokhan@mira-soft.com)
Date: Wed 23 Jun 2004 - 16:58:08 EEST

Selamlar,

Gayet şık bir soru idi. Hemmen cevaplıyorum.
1. Öncelikle daha önce belirttiğim şu meşhur uygulama matrisini yapmamız gerekli. Yani firmalara hangi MS uygulaması
ya da kombinasyonu yerine hangi Açık Kaynak kodlu çözümün önerileceğini yaklaşık olarak önce biz hep beraber bilmeliyiz.
Mesela sunucu tarafında IIS yerine Linux/BSD üzerine kurulu apache httpd gibi.  Bu matris bazı sorunlara yol açacak bunu görüyorum ama şu an buna ihtiyaç var. (Son derece hareketli bir üretim ortamı söz konusu iken bazı projeler bitiyor, yenileri başlıyor v.b.)
Bu uygulamalar netleşince, arkasındaki bilginin türü de daha net olacaktır. İnsanlar maalesef CGI, SSI, HTTP v.b.  rfc ler, temel teknik bilgiler üzerinden hayata devam etmiyor. Onlar direkt olarak sonucu ortaya koyan uygulamalarla ilgileniyorlar.  Hala üye anketi yapılması konusunda ısrarlıyım. Böylece kim ne yapar daha net anlama şansımız olurdu.

2.  Bu aşamadan sonrası daha kolay.
Meslek kuruluşları ile direkt temasa geçmeliyiz. Bu kuruluşlarla koordine eğitimler vermeliyiz. Halen Tübider bu tür eğitimler veriyormuş. İçeriğini,
nasıl yaptıklarını bilmiyorum.
Ama en azından eğitim için yerleri var demektir. Bu kurumlar, kendi üyelerine verilecek eğitimleri duyurabilirler.

Aşağıdaki listeyi hızlı bir arama sonucu edindim. Zaten sanırım bu üçü gayet yeterli olur. Ama başka kuruluşlara da ulaşabiliriz.
http://www.tbd.org.tr
http://www.tubider.org.tr/
http://www.tubider.org.tr/akky/akky.htm (Buna lütfen dikkat)
http://www.tubider.org.tr/l01id.htm (Linux Sistem Yöneticisi Sertifika Eğitimi veriyorlar. Sayfanın en altına mutlaka bakınız.)
http://www.tubider.org.tr/egitim.htm (İlginç bir içeriği var.)
http://www.tubisad.org.tr/uyeler.html

3. IT konusunda faaliyet gösteren medya organlarına ulaşabiliriz. Sözgelimi dergilerle anlaşma yaparak onlardan  yapılacak eğitimlerin
duyurusu için bir sayfa rica edebiliriz. Pek çok firma eninde sonunda en az bir adet dergi alıyor. Bu dergilerden eğitim zamanlarını öğrenirler.
Hatta, gene bu dergilerde yazı yazan adam sıkıntısı olduğunu da biliyorum. Hazırlığı bitmiş seminer notlarını redakte ederek yazı dizisi haline getirip yayınlatma şansımız da olabilir. Redaksiyon aşamasında ben şahsen elimden geleni yaparım. Böylece bu dergilerde ufak ufak "Açık Yazılımlar" v.b. bölümler de oluşmaya başlar. E fena mı olur :=)

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bu iş için ne tür bir yardımım dokunacağını bana haber veriniz.
Şimdi aklıma geliyor, derneğe ait bir yerimiz olsaydı, orada haftanın mesela 2 gününü bu işler için çalışarak geçirme şansım olurdu şahsen.
Listede konuşulan bir meseleydi bu da.

Kolay gelsin,

Gökhan

Not: httpd + Tomcat 5.026 + JK2 + JSDK + Postgresql kuruluşu hakkında fena halde bilgi sahibi oldum. İlgilenen olursa bana haber versin ki a) bir howto yazmaya başlamam gerektiğine karar vereyim b) gerekirse kuruluş ve diğer işlere yerinde yardım edeyim.