[dernek] Re: K12'ler icin Linux Lab

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Thu 24 Jun 2004 - 08:31:46 EEST

On Wed, 2004-06-23 at 17:59, Doruk Fisek wrote:
Merhaba,

> Merhaba,
>
> Wed, 23 Jun 2004 11:03:44 +0300 tarihinde Murat Gezer
> <murat.gezer@linuxdonanim.com> soyle yazdi:

> Saniyorum Ziya Hoca'nin da, sizin de kacirdiginiz cok onemli bir nokta var.
>
> Bir dernek, yonetim kurulu ile degil, uyeleri ile vardir. Yonetim kurulu
> sadece uyeleri gerekli noktalarda "temsil" eder ve elinden geldigince
> yonlendirir.

Bir dernegin son kararlarini dernek yoneticileri verir. Bu aynen bir
devleti yonetmek ile esdeger bir seydir. YK olarak sizleri secen
kisilerin fikirlerini temsil ediyorsunuz. Yani uyeler sizleri sozcu
olarak secmislerdir. Burada tartisan azinlik olarak bizler (maalesef
dernegin uyelerinin buyuk kismi fikir beyan etmiyor) sizlere yon
gostemeye calisabiliriz ama eylem yapabilmemiz icin resmi makamlar (YK)
dan gorevlendirme alabiliriz.

> Bir dernegin faaliyetlerini yonetim kurulu degil, uyeleri gerceklestirir
> ve belirler.

Yukarda yazdim.

> Milletvekillerine yazi mi yazilmasini istiyorsunuz? Basina aciklama mi
> yapilmasini istiyorsunuz? Oturun hazirlayin arkadaslar, kim tutuyor sizi?
> Uzerinde hep beraber tartisiriz, olgunlastiririz, genel sekreter de (resmi
> olsun deyu) altina dernek adina imza atar ve gondeririz.

Dernek icersinde hukukcu arkadaslar var idi belki iktisadcilarda vardir.
Bu tarz bir yazi hem hukuk hemde iktisadi yonden yazilmali. Teknik
olabilirligi konusunda yardimci olabilirim.

> "Dernek/LKD sunu yapsin" dediginiz zaman, aslinda kendiniz "ben bunu
> yapmayalim" diyor olmalisiniz cunku aslinda birer uye olarak dernek aslinda
> sizsiniz.

zaten burada tartisarak bu eylememimizi yapmaya calisiyoruz

Kolay Gelsin

Murat Gezer