[dernek] Re: K12'ler icin Linux Lab

---------

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 23 Jun 2004 - 18:41:41 EEST

Merhabalar,

"Kesin" kararlar yok, listede çeşitli öneriler oldu. Örneğin, bu MEB
için, "Bu yıl bir okula kuralım, deneme olarak, seneye bunu 'pilot
projeye' çevirelim, Türkiye genelinde 80-100 okula uygulansın, sonraki
yıl da yaygın uygulama için bastıralım..." gibi bir plan konmuştu, ama
tabi adım adım, tarihlerin, işbölümünün yapıldığı net planlara geçmedik
henüz.

Benim kısa vade önerilerim:

**15 gün içinde MEB'e gidip şu ltsp labı kuralım

**Meb'e kim, nasıl bir eğitim verecek, onu kararlaştıralım.(En azından,
oradaki insanlar da, iyi birer kullanıcı olsunlar, birkaçı LTSP labları
kurabilsin).

** Bu arada da, orta-uzun vadeli hedeflerimizi tartışalım.

Bunun dışında, rapor hazırlamak, ondan haber/makale gibi bir özet
hazırlayıp basına sunmak, milletvekillerine ve bakanlara, bu raporu
iletmek, bu günlerde önerilen şeyler. Bunları anlık tepki olarak "MEB
MS'la anlaştı, hata etti" değil de, daha uzun vadeli, geniş kapsamlı
olarak hazırlamalı bence... Yani, genel olarak Avrupa birliği ile
uyumdan tutun, Kamu bütçesinin denkliğine (ve Linux sayesinde
yapılabilecek milyarlarca dolarlık tasarrufa), genel kapsamda bir
hazırlık olmalı bence.

Ben kendi adıma bütün bir raporu hazırlayamam, elimde yeterli ekonomik
veri yok öncelikle... Bir yılda, Kamu'da Linux uygulanması ile kaç para
tasarruf edilir? Ben çıkaramam. Ama böyle bir çalışma yapmalı. Mesela
TBD'nin bir sunumunda, "eğer Türkiye, bilişime 5 yılda 37 Milyar $
yatırım yaparsa, sonra senede 32 Milyar dolar getirisi olacak bunun..."
diye bir şey söylemişti. Hesabı nasıl yaptılar, hiçbir fikrim yok, ama
bana eğer bütün bu yatırım, Linux ve Açık kaynak kullanılarak
yapılacaksa, yine aşağı düşer gibi geliyor...

Kısacası diyebilmeliyiz ki, her ihale ile, bu paranın %80'ini çöpe
atıyoruz, bu senede şu paraya maloluyor... Ama bunun için de,
karşılaştırılabilir net veriler gerekiyor. Şimdi LTSP labla, veritabanı
sunucusu ihalesini karşılaştıramayız ki? Yoksa, mesela, örneğimiz MEB
olduğu için, MEB'in son bir-iki yıldaki ihalelerine bakıp, öyle bir
karşılaştırma mı yapsak?

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.