[dernek] Re: Rv: Re: K12'ler icin Linux Lab

---------

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 23 Jun 2004 - 15:08:28 EEST

Merhabalar,

Burak ve Bora'ya katılıyorum. Hiçbir şey "boşa" gitmez, ama çalışmaya
hız kazandırmak gerekir... M$'un (aynı zamanda Oracle'ın, diğer kapalı
kaynak şirketlerin)kasasına giren her TL, bize, yeni vergiler, benzine,
elektriğe, doğal gaza zam, IMF'ye yeni borçlar, Amerika'ya
yaltaklanmalar gibi şekillerde geri dönecektir...

Ayrieten, mesela, bu sorunlar, ucundan kıyısından, fırsata da
dönüştürülebilir... Mesela, bizden bir adet LTSP-Lab'ı kurulumu için
yardım isteyen, Serkan Düzgün, Talim Terbiye'nin bilgi işlemindedir(ve
bizden müfredat hazırlamakta da destek beklemektedir). İlla ki,
"Bilgisayar Okuryazarı" olacak öğretmenlere verilecek eğitim programı,
önüne gelecektir... O zaman denebilir ki, "MEB markadan, üründen,
firmadan bağımsız eğitimlere destek verir", ve araya Linux, Open Office,
gibi açık kaynak yazılımlara ilişkin bir içerik de konabilir. MS da,
kendi verdiği eğitimin içinde, "bilgisayar okuryazarlığı" diye "Word,
Excell" değil, "Kelime işlem ve Hesap Tablosu Yazılımı" kullanmayı
öğretebilir...

Dolayısı ile, bu gelişme, bizim, şu aşamada sadece MEB'e bir ltsp lab
kurmanın ötesinde, bir yandan da müfredat hazırlamak, ve bunun
"bilgisayar okuryazarı" olacak öğretmenlere verilecek müfredata dahil
olmasını sağlamaktır...

Ayrıca, Serkan bey, bizden orada Linux eğitimi için de destek
bekliyor... Galiba o konuda Burak Dayıoğlu'nun, Erdinç Köroğlu'nun ve de
Mustafa Akgül Hocamızın teması olmuş, top Akgül hocamızda kalmış, kim
nasıl eğitim verecek diye... (Dün MEB'den Serkan Bey'le görüştüm,
kurulum öncesi bir sohbet için...)

Ben de bu tartışmayı artık dernek listesinden, proje-cg listesine geçmek
istiyorum, üye olmayan kalmasın diye bekliyorum...

Tekrar üyelik için duyuruda bulunayım:

mailto:proje-cg-request@liste.linux.org.tr?subject=subscribe

Linkine tıklayıp bir email gönderirseniz, veya
proje-cg-request@liste.linux.org.tr adresine konu satırında "subscribe"
(tırnaksız) yazıp gönderirseniz proje-cg listesine üye olursunuz...

Bu akşama kadar da bekleyip, bir şekilde bu konuda email atmış her
arkadaşı abone edip, yarından itibaren o listede tartışalım bu MEB
projesini diyorum...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.