[dernek] Re: K12'ler icin Linux Lab

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Wed 23 Jun 2004 - 12:22:12 EEST

Merhaba,
On Wed, 2004-06-23 at 12:12, Mustafa Akgul wrote:

> Merhabalar,
>
> Linux'un Türkiye'de yayginlasması, tum okullara girmesi
> cok uzun soluklu bir mucadele ile olacaktir.
> Bu mucadelenin daha cok basindayiz.

hocam benim kanaatimce mucadelenin basini kacirmak uzereyiz.

> Bunun icin bildiriler yayinlamak, basin toplantisi yapmak,
> raporlar üretmek yetmeyecektir. Tabii onlarla basliyacagiz.
> Kmauoyunu ikna etmek zorundayiz. Linux'u bilen, ounla
> çalışabilen bilgi islemcileri yetistirmek zorundayiz.
> Bir sürü pilot proje yapmak zorundayiz.

Universitelerde ogrencilere bu konuda dersler acilabilir diye
dusunuyorum ilk etapta.

> MEB'in MS ile ogretmen egitimleri icin sozlesme imzalamasi bu
> isin bittigi anlamina gelmez. MEB sadece son 1-2 yilda genis
> kapsamli ogretmen egitimine yoneldi. 1996-8 civarinda Formator
> ogretmen egitimine kaynak aktardi. Universiteler yoluyla bir kac
> bin (belki) ogretmen egitim verdiler. Son 1-2 yilda Intel ve MS
> destegi ile, daha dogrusu Intel ve MS tarafindan temel bilisim
> egitimi (agirlikli olarak Ofis egitimi) verildi.

1998 yillinda arasinda MEB bakanligi icin Samsun ve Aydinda
MS Office egitimi, Macromedia Authorware ve MS NT ve MS 98 egitimi
verdim verdim ama su anki proje daha kapsamli o zaman sadece 2000 okul
ile sinirli ve Dunya Bankasi destegi ile yapiliyordu. Ve MS bu ise
karsimiyordu yanlis hatirlamiyorsam Elit Yazilim, Acer gibi ihale ile
kazanan firmalar ustlenmisti. Ancak su an MS tam destek veriyor ve 600
Bin tane bilgisayar dan bahsediliyor (Ogretmenlere cok dusuk krediler
ile verilecek) Ogretmen sayimiz su an ne kadar bilmiyorum ama bu rakam
cok buyuk.

> Bizim ilk asamada isteyecegimiz, ogretmen ve ogrencilerin
> marke ve urunleri degil kavramlari ogrenmesi, alternatif isletim
> sistemi ve urunlerle calisabilir konumda olmasi gerekir.
>

> Linux camiasi olarak, her an Live CD, isletim sistemi CD si,
> openofis CD'lerini partik olarak sunabilecek konumd a olmaiz
> gerekir.

Bu is icin Linux Firmalari ve Universiteler ugrasabilir kanaatindeyim.

> OkulLinux ve benzeri fikirleri gelistirip, okullarda
> kullanibailecek, katma degeri olan, icinde guvenlik, yonlendirme,
> anti-virus, anti-spam vsyi kapsayan dagitimlar uretebilmemiz,
> pilot okullarda bunu hayata gecirebilmeiz gerekir.

fikirlerim aynen gecerli ama. Yukardaki 600 bin kisi bir kere MS ye
baslarsa onlari geri getirmek zordur. Cunku hic kimse kazanmis oldugu
aliskanliklari birakmak istemez.

> Yolumuz uzun. Ve bu surecte, herkesin katkisi gerekir.
> Mucadale daha yeni basliyor.

Yolumuz uzun ama mucadelenin hemen baslamasi gerek ve Dernekteki yetkili
kisilerin diger STK lar ile bilgilendirme icin gereken her seyi yapmasi
gerek.

> Saygilar
> Mustafa Akgul

Saygilar