[dernek] Re: Temcit pilavi

---------

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Tue 22 Jun 2004 - 23:48:28 EEST

 Aslinda burada gozden kacan kucuk bir nokta var.Dernekte aktif gonullu
bir cok insan soyle ve ya boyle Gnu/Linux cozumleri sunan ya da cozumu
kullanan bir firmada calisiyor.Gonullu penguen seminer basinda genellikle
kendini tanitir (adi,isi,kurumu vs).Buraya kadar her sey normal ancak
seminer bitiminde gelen insan "Onerebileceginiz bir firma var mi?" diye
sorsa -ki cogu insan kurumsal destek almak icin gelecek- ve penguen kendi
calistigi firmayi onerse ,LKD ye yazik.Kendi reklami olmasin diye baska bir
firmayi onerse kendisine yazik:).Hic onermese semineri izleyene yazik.
Envanterimiz var gidin oradan bakin demekle "ben/biz bu isi
yapiyoruz,gelin goruselim" demek ayni olmaz.Yani bu seminerlerin
olusturacagi (gosterecegi) kurumsal ihtiyaci ne kadar guncel olursa
olsun,tek basina envanter karsilayamaz.
Bu yuzden "Gnu/Linux ve cozumleri tanitim seminerleri"nden, "GNU/Linux
cozumu sunan firma seminerleri"ne donme riski var.Bu risk de LKD icin
yabana atilir degil.
Bana gore talebin artmasiyla zaman icinde sektordeki firma sayisida
artacak.Reklam,tanitim vb faaliyetler gerekli goruldugunde sektordeki
firmalar tarafindan yapilacaktir.LKD'nin buradaki rolu ne olur
tartisabilir ama onceligi "ticari" faaliyeti tetiklemek olmamali.
Cunku bu,bir dernek icin anlamsiz bir yuk olur.