[dernek] Re: istatistiki bilgi ihtiyaci

---------

From: Arda CETIN (arda@linux-sevenler.org)
Date: Thu 10 Jun 2004 - 11:28:04 EEST

Quoting Fatih YILDIZ <mfyz@linux-sevenler.org>:

Selamlar,

> bu bilgileri elde etmek icin iyi bir maas alan bir istatistikci
> kiralaymaniz gerekiyor ki adam oturup bunlari arastiracak.
> patent kurumlarina gidip sehir sehir bilgisayar veya bununla iliskili
> firmalari bulacak. her sehirde bu firmalarla gidip gorusmesi ve veri
> toplamasi gerek. buna gore bir istatistik cikaracak.
> 3-4 yil bu arastirma yapilip istatistik cikarildiginda ise tahminler
> konusabilir...
>
> gordugun gibi zahmetli ve yorucu oldugu kadar masrafli bir is de...
>
> eger bu istatistikler cok gerek ise; ajans firmalarina sorabilirsin....
> [...]

Katiliyorum., malesef ulkedeki Linux kullanim ve yayginlik oranlarini su anda
kimse bilmiyor.(Ortalama olsa bile..)

Bu tur istatislik bilgilerinin merkezi LKD olmali.Yani baska bir firma/ajans
vb. aramamali insanlar..
Yanlis hatirlamiyorsam da Genel Kurul oncesi listelerde bu tip bir calismanin
olmasi gerektigi ve/veya olucagi soyleniyordu.Su anda boyle bir calisma var mi
bilgim yok, ancak en azindan http://counter.li.org turu Turkce bir sayfa
hazirlanabilir ve Linux kullanan insanlara bir sekilde -Linux kullaniyorlarsa-
buraya kayit olmalarini tesfik edebiliriz.

Saygilar, sevgiler..

--
Arda CETIN
LinuxMarket Store          : http://www.linuxmarket.org