[dernek] Re: Teknik e-posta listeleri - 0.3 surumu

From: Afsin Taskiran (afsin@taskiran.org)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 14:05:34 EEST

On Thu, 2004-07-08 at 13:56, Doruk Fisek wrote:
> Merhaba,
Merhaba;
> E-posta Listelerinin Yeniden Yapılanması ile İlgili Oylama (sürüm: 0.3)
>
> 1) Linux-baslangic listesi
> a) Olduğu gibi kalsın.
> b) Listenin adı linux@linux.org.tr olarak değişsin.
> c) Listenin adı linux-ilkadim@linux.org.tr olarak değişsin.
> d) Listenin adı linux-kullanici@linux.org.tr olarak değişsin.
> e) Liste tamamen kaldırılsın.

e) secenegi diyorum.Ancak d uzerinde de tartisabiliriz.
> 2) Linux-ileri listesi kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

a)
> 3) Linux-network listesi
> a) Olduğu gibi kalsın.
> b) Linux-sunucu isimli ayrı bir liste daha açılsın. Sunucularla
> (Apache, Postfix, vb) ile ilgili tartışmalar o listeye taşınsın,
> Linux-network listesinde ağ yönlendirme, güvenlik duvarı, proxy ve benzeri
> verinin taşınmasına ilişkin konular olsun.
> c) Linux-internet (web, mail, dns gibi sunucuların soru/sorunların
> tartışıldığı) liste ve Linux-intranet (DHCP, proxy gibi intranet hizmeti
> veren servislerin soru/sorunların tartışıldığı liste) isimli iki ayrı liste
> daha açılsın.

b) secenegini ortaya atmistik. Destekliyorum
> 4) Kylix listesi linux-programlama listesine katılsın ve kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

a)
> 5) Tüm listelerde moderasyon (kurallar dışına çıkanların bir liste
> yöneticisi tarafından denetlenmesi) uygulansın mı?
> a) Evet, moderasyon uygulansın.
> b) Hayır, moderasyon uygulanmasın.

b) Moderasyon uygulanmasi Murat Koc un da belirttigi gibi hos olmayan
durumlara yol acabilir. Bunun yerine "gercek isim le kayit etme"
uzerinde calisilabilir.
> 6) Linux-cekirdek listesi açılsın mi?
> a) Evet
> b) Hayır
a) evet

> 7) Linux-guvenlik listesi kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

b) kesinlikle kaldirilmasina karsiyim.
> 8) Oyun listesi linux-masaustu listesine katılsın ve kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

a)
> 9) Terim listesi,
> a) Olduğu gibi kalsın
> b) İsmi linux-yerellestirme olsun ve kapsamı genişlesin
> c) İsmi linux-turkce olsun ve kapsamı genişlesin

c)
> 10) Linux-ik (insan kaynakları) isimli, Linux ile ilgili eleman/iş
> arayanların duyurulacağı bir liste açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

b)Sohbet ve dernek listeleri bu isi gorebilir.
> 11) Linux-programlama listesinin adı linux-gelistirici olarak değiştirilsin
> mi?
> a) Evet
> b) Hayır

b) Gelistirici ne demek? illa ki developer sozcugunu turkceye oldugu
gibi mi almamiz gerekli. programlama listesi icerik olarak da daha uygun
duruyor.
> 12) Linux-kurulum isimli, her türlü dağıtımın kurulumu ile ilgili
> soru/sorunların tartışıldığı bir liste açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

b) Bu konuyu fazla dallandirmaya gerek yok. kullanici listesi bu isi
rahatlikla gorebilir.
> 13) Linux-is isimli, Linux ile ilgili iş duyurularının yapılacağı listesi
> açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

b) bunun da bir anlami yok gibi. Sohbet listesi yeterli olur...

Sevgiler

--
Afşin TAŞKIRAN
IT Consultant