[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 11:47:42 EEST

Murat,

Bu konu başlığında ne zamandır yazmak istiyordum, önce karışmayayım dedim
ama dayanamadım yine :-)

On Thu, 8 Jul 2004, A. Murat Eren wrote:

> Evet. Teklifimiz budur efendim :)

Listelerin sayısını azaltalım - listeleri toparlayalım derken biraz
çözümsüzlüğe gidiyoruz gibi..

Belki bu çalışmanın konusu değil ama daha e-posta atmayı bilmeyen, onu
bilse soru sormayı bilmeyen, derdini anlatamayan, neyin ne anlama
geldiğini bilmeyen vs vs bir sürü insanın da üye olduğu listelerden
bahsediyoruz. Bu listelerin uzun uzun açıklamasını yapmadan, bu insanlara
neyin ne olduğunu anlatmadan bu değişiklikleri yapmak, ve hatta moderasyon
uygulamamak, daha büyük karışıklıklara yol açar diye düşünüyorum.

Senin önerin içindeki linux-kullanici liste tanımının sonuna bakalım:

> her sey icin kullanilacak genis tabanli, en haraketli (donanim +
> baslangic + ileri + masaustu vs.) e-posta listesi.

Sen eğer "her şey için kullanılacak..." dersen diğer listelere kesinlikle
gerek kalmaz -- linux@bilkent.edu.tr - linux@linux.org.tr günlerine geri
döneriz. İleri seviye ile (--ki bunun içeriği de belli değil tam, birazı
da -gelistirici listesine dağılmış durumda) giriş seviyesini tek potada
eritmek ne kadar mantıklı? Bence mantıksız. network de oraya girmiş ki
keşmekeş daha da artacak gibi. Listelerin bölünme aşamasındandan önceki
tartışmalara geri dönmeyiz umarım.

Gelelim linux-programlama listesinin akıbetine:

Bu listeden önce zamanında açılan (sanırım 2001 yılı olabilir, arşivlere
baktım, 2002 gözüküyor ama 2001 arşivleri olmayabilir, her neyse) vts adlı
listeyi de içine aldı. Burada bir sürü konu konuşuluyor ve adı çok çekici.
Özel bir konu başlığı Şimdi tekrar okudum önerileri. Örneğin ben "X
veritabanında şu sorunu var?" sorusunu nereye soracağım? Ya da örneğin SQL
ile ilgili sorularımı? Bunlar bal gibi programlamaya giriyor (en azından
şu anda giriyor ve insanlar buna alıştılar). --ve veritabanı sorusu ne
- -sunucu listesinin ne de -gelistirici listesinin içeriğine uyar bence.

Bir konu da -guvenlik listesi.

Zamanında Burak Dayıoğlu'unun bir iletisi vardı: "LKD listelerine sadece
- -guvenlik listesine üye olmak için gelenler var" anlamına gelen bir ileti
idi (eksik birşey varsa Burak tamamlayabilir). Bunun anlamlı olduğunu
düşünüyorum. Benim uzmanlık alanıma girmese de güvenlik özel bir konu ve
listesi ayrı kalmalı diye düşünüyorum.

- -sohbet, -yerellestirme ve terim listeleri konusunda önerinize katılıyorum
bu arada.

Ben de mutlu değilim listelerin bu şekilde olmasında. Kapatılacak birkaç
listeyi hemen yazabilirim. Sabah bir dosya sistemi sorum olacaktı, nereye
soracağıma 2 saattir karar veremediğim için bekletiyorum iletiyi
(başlangıca sorsam bir türlü, ileriye sorsam oradan tepki alır mıyım,
vs)... Ama çok da alternatif öneri getiremediğim için olası olduğunca
sessiz kalmaya çalıştım.

Kısa olsun diye başladım o yüzden fazla uzatmayacağım.

İyi çalışmalar.

Sevgiler, saygılar.
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                        http://www.tdmsoft.com
                        http://www.gunduz.org