[dernek] envanter-cg

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Tue 06 Jul 2004 - 16:34:50 EEST

Merhaba,
Gectigimiz ay bu listede faaliyetlerini planlayip tartistigimiz
Envanter-CG'nin idari kurulum sureci tamamlandi; calismaya basliyoruz.

Calisma grubunda oncelikli olarak Linux ve ozgur yazilim ile ilintili
(i) urun gelistiren, (ii) hizmet saglayan ve (iii) egitim faaliyetleri
yuruten firmalara iliskin bir firmalar envanteri olusturmayi ongoruyoruz.

Listenin de adindan anlasilacagi gibi CG icin tek hedef bir firmalar
envanteri olusturulmasi degil; gelecekte ozgur yazilim camiasinin
faydalanabilecegi (i) Linux kullanan kurum ve kuruluslar ve (ii)
Turkiye'de yurutulen ozgur yazilim projeleri gibi cesitli envanterlerin
olusturulmasi da bu calisma grubunun amaclari arasinda yer aliyor.

Oncelikli hedef olan firmalar envanteri calismasi icin hizlica
politikamizi belirlememiz gerekiyor: (i) hangi firmalar envantere
girebilir, (ii) giris kosullari/kurallari nelerdir, (iii) firmalardan
hangi bilgileri alacagiz, (iv) firmalara iliskin hangi bilgileri kamuya
acacagiz, (v) envanterde yer alan firmalara iliskin sikayetleri kabul
edecek miyiz, (vi) sikayetleri kabul edecek isek nasil isleme tabi
tutacagiz, (vii) envanterin duzenli guncellemesini nasil gerceklestirecegiz?

Politikamizin belirlenmesi aslinda calismalarin buyuk bolumunu
olusturuyor; kurallarimizi belirledikten sonra bu kurallar dogrultusunda
envanteri isletmek cok az kisinin katkisi ile saglanabilecek bir calisma
gibi gorunuyor.

Konuya ilgi duyan arkadaslarimizi envanter-cg@linux.org.tr adresindeki
CG listesine uye olarak, calisma grubuna katki vermeye davet ediyoruz.

Kuruluslarin "peki Linux'a gecersem bana kim destek verecek? kimden
egitim alacagim?" vb. sorularini engelleme konusunda bu calisma grubunun
onemli bir deger uretecegini dusunuyor, katkilarinizi bekliyoruz.

iyi calismalar.

--
Burak DAYIOGLU
Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.