[dernek] Re: Ozgur yazilim calismalarina FrontSITE destegi (i18n Session #1)

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sun 04 Jan 2004 - 08:38:07 EST

    Selam,

    Cumartesi 3 Ocak 2004 21:54 sularında, Erhan Ekici şunları yazmıştı:
    > Merhabalar...

    > Bu noktada çeviri yapmak, Linux camiasına ufakda olsa bir katkı sağlamak
    > isteyen fakat daha önce bu tür çeviri çalışma gruplarında yer almamış ama
    > gerek teknik terimler , gerekse İngilizce seviyesi olarak yeterli düzeyde
    > olan insanlar ne yapmalı?
    >
    > Çeviri çalışmaları konusunda; ister LKD ismi altında olsun, isterse başka
    > kişi,grup ve firma ismi altında olsun var olan , devam eden çalışmalar
    > hakkında bilgi sahibi olan kişiler bizi bilgilendirebilir mi?
    >
    > İyi Çalışmalar,

    Önce kendi projemden söz etmeliyim değil mi?

    Man sayfalarını çevirilerine başladık. Tabii groff paketinin
    Türkçe desteğine kavuşmasını sağlayarak. Destek henüz CVS'deki kodunda
    olsa da biz eski sürümler için bir yama paketi hazırladık.
    http://belgeler.org/man/manpages.html

    Man çevirilerini yapmak kolay, konsolda man <komut> yazıyorsunuz,
    açıyorsunuz bir metin düzenleyici konsoldaki görüntüye bağlı kalarak
    Türkçesini yazıyorsunuz ve bana, Yalçın beye ya da yenibelge (at) belgeler.org
    adresine yolluyorsunuz.
    Gerisi bize ait. Man sayfasına dönüştürmek bizim işimiz. Çevirin yeter.
    Yukarıdaki adreste bu bilgi zaten var. Çevirmeden önce dosyanın bir
    üstlenicisi olmadığını öğrenmenizde yarar var.

    Ayrıca, bazı büyük belgelerin çevirisine destek bulmak için bir tefrika
    bölümümüz var:
    http://belgeler.org/tefrika/
    Bu bölümdeki belgelerin içinden çevirmek istediğiniz bölümü bana bildiriyorsunuz
    o bölümü size ayırıyorum. Çevirip bana gönderdiğinizde çevirmenler arasına adınız
    yazılıyor ve çeviriniz orada yayınlanıyor. Çevirisi tamamen biten belgeleri
    kitaplığa dahil ediyoruz.
    Önceliği açık kaynak kod geliştirenlere belge sağlamaya verdiğimiz buradaki belgelerden
    sanırım anlaşıyor.

    belgeler.org'un bir dili var. Turklish değil Türkçe. Okuyucunun terimler açısından
    çelişkiye düşmemesi için bu dili korumaya çalışıyoruz. Ama üsluba dokunmadan.
    Çevirinin çevirenin kimliğini taşımasına özen gösteriyoruz. Eğer yerine şayet diyorsanız
    değiştirmiyoruz :-)
    Ama her çeviriyi son sözcüğüne kadar kontrol ediyoruz. Yine de birşeyler kaçarsa, affola.

    Ya da sözlüğümüzü geliştirebilirsiniz:
    http://belgeler.org/sozluk/sozluk.html
    Bu sözlükte hiç bir sınır yok, kullanılıyor olsun olmasın, bütün karşılıklara
    yer verebilirsiniz. Bol bol da açıklamaya hatta resimlere. Adı üzerinde sözlük.
    Yalnız docbook'a tam olmasa da bir hakimiyet gerekli. Elimde binlerce karşılık var
    ama vakit bulup onları giremiyorum. Sözlük konusunda man sayfalarındaki kolaylığı
    gösteremiyorum. Man sayfalarını taslakları da docbook ama aciliyeti daha yüksek.

    Başka bir belge çeviri grubu: http://ileriseviye.org

    GNU konsol uygulamalarının ve kısmen GNOME po dosyalarının çevirilerine
    katkıda bulunmak isterseniz: http://gnu-tr.sourceforge.net.

    postgresql ve php belgeleri için de çeviri ekipleri var.
    Sanırım kendilerini tanıtırlar.

    Hiçbirine katılmadan, kendi projenizi de oluşturabilirsiniz, hatta
    belgeler.org yapısını aynen kullanabilirsiniz. Herşeyimiz açık.
    Kodlarımız CVS'de, sonuçları 4 yansı ile kolayca erişilebilir durumda,
    ister paket olarak indirin, ister wget ile yansılayın, isterseniz CD
    olarak alın. Listemize üye olup çalışmalarımızı yakından izleyin.

    Daha iyisini yapmak serbest.
    Fazla bilgi göz çıkarmaz.
    Bilgi paylaşılır ve üretime yönelir de dışa bağımlılığımız azalırsa,
    mutlaka yaşam seviyemiz yükselecektir.

    GNOME ve KDE'den bol bol bahsedildi.

    Esen kalın,
    Nilgün