Re: [Dernek] senlik/konferans -kisa ozet-

From: Didem Kamoy (dkamoy@fisek.com.tr)
Date: Mon 27 Dec 2004 - 01:08:28 EET

Merhaba,

Doruk Fisek wrote:

> 2 - Senlik su anda oldugu hali ile guzeldir, ikinci bir etkinlik olmasinda
> bir sakinca yoktur.
>
> 3 - Senlikteki oturumlar ile konferanstaki oturumlar "taze"ligine gore
> ayrilmali. Daha once cesitli yerlerde duzenlenmis oturumlar senlikte yeni
> Linux ile ilgilenmeye baslayanlara yonelik tekrarlanirken, konferansta o
> yil icerisinde uretilmis -yeni- calismalara yer verilmeli.
>
> 4 - Senlikteki oturumlar ile konferanstaki oturumlar duzeye gore
> ayrilmali. Yeni Linux'a baslayanlara yonelik oturumlar senlikte yer
> [...]

Sanirim $imdiye kadar okudugum ve yuzyuze tarti$malarda izledigim
kadariyla kafamda olu$an fikir yukaridakilerin karmasi gibi bir $ey.
Dilim dondugunce anlatmaya cali$ayim :
Acikcasi bir konferans duzenlememiz, bunun ekim/kasim siralarinda
olmasi, bu konferansta daha ince detaya yer veren seminerlerin olmasi
vb. fikirlerine gayet sicak bakiyorum.

Konferansin konularinin ve hitap edecegi kitlenin ayriminin yapilmasi
icin gorunen o ki bizim bu kuyuya daha cok ta$ atmamiz gerekecek ve
bence bunu enine boyuna epey bir tarti$mamiz gerek (ki hali hazirda,
ozetten sonraki tarti$malar bence epey yararli boyutlara varmaya ba$ladi).

Bu yuzden kafamda $oyle bir cozum olu$tu :
- $enlige yeni bir $ekil vermeye, daha eglenceli etmeye, seminer
sayisini azaltma ya da izleyici kitlesini degi$tirmeye tamam, ama
onumuzdeki 4. $enlige yeni bir $ekil vermek icin bence gec kaldik. Bu
yilki $enligi hic ellemeyerek, gecen yilki $ekilde yapalim. Onumuzde
(burada dile getirilmi$) bircok soru i$areti ile bilmedigimiz bir
yapilanmayla 5 ayda ba$a cikamayabiliriz bence. Ciksak bile gecen yilki
$enligin golgesinde kalma ihtimalimiz var. (Belki ortada somut bir
goruntu yok, mekan bulmak, tarih belirlemi$ olmak gibi. Ama 2004 Mayis
sonundan beri yapilan planlar, kafamizdakiler, gectigimiz senelerin ust
uste ekledigi tecrubeler uzerine oldu.) (mesela
http://etkinlik.linux.org.tr/senlik-2005-belgeler/senlik2005.pdf )
Orneklendireyim :
Daha once duydugum orneklerden biri mesela "$enlikte lise ve ilkogretim
ogrencilerini hedefleyelim" idi. Bu hedef kitle icin ayarlanacak afi$ten
tutun, web sitesine, cagri mektuplarina ve cagri yontemlerine kadar
organizasyon formati tamamiyla farkli olacaktir. Bu tip bir etkinlik
icin sponsorlarin da farkli olmasi gerekecektir. Bu tip bir
organizasyonu yapariz elbette, neler yapmadik ki? :) Fakat bence bunu
yapmak icin 5 aydan daha fazla zamana ihtiyacimiz olur. Cunku bu bizim
icin "bilinmeyeni ke$fetmek" olacaktir. Iyimser du$unursek, birakin
tarti$arak kaybettigimiz 1.5 ayi, kafamizda oturana kadar en az 1 ay
daha kaybedecegiz bence. Elde kalan 4 ayda ise, cuz-i insangucumuz ile
nerelere/nasil ko$turacagimizi -en azindan ben- hala tahayyul edemiyorum.

- Ekim/Kasim 2005 siralarinda ilk konferansi yapalim. Mayis'taki $enlik
sirasinda verilememi$ bircok seminer ve ozgur yazilimlarin dinamikligi
yuzunden yapilmi$ bircok yeni cali$ma olacagindan kaynak sIkIntisi
cekecegimizi sanmiyorum. Konferansin organizasyon calismalarina da
(buradaki tarti$malari vb. de katarak du$unuyorum) $imdiden ba$layalim.
Hatta, 4. $enlik sirasinda da "ahanda konferans var, ... tarihinde"
diyerek reklam yapalim.

- Bu "ne kadar hafif $enlik? kimin icin $enlik? kime konferans? nasil
konferans?" nevi tarti$malarimizi da burada surdurmeye devam edip, en
gec $ubat ba$inda hem 5. $enligin, hem de ilk konferansin ana hatlarini
cizmi$ olalim. Kitleye gore ayirmaya karar verdiysek kitlelerin tanimini
duzgun yapmi$ olalim. Konulara gore ayirdiysak konularin tanimini
belirlemi$ olalim.

Kisaca diyorum ki "tek seferde tek adim atalim. 2005'in ilki konferans
olsun. 2006'nin ilki de farkli bir $enlik olsun"

Herkese kolayliklar,
Didem

Ankara : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694