Re: [Dernek] senlik/konferans -kisa ozet-

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 25 Dec 2004 - 12:24:22 EET

Merhabalar,

İşte tam da bu nedenlerden ötürü ben "hedef kitle" bazında şenlikle
konferansları ayırmayı öneriyorum. Mesela şenliğin hedef kitlesi, şu
segmentler olabilir:

*Bireysel olarak Linux'u duymuş, ama henüz kurmamış merak eden, kurmak
ve kullanmak isteyen, 20-35 yaşındaki üniversite mezunları/öğrencileri

*KOBİ'lerde, yani küçük ofislerde (Bilgisayar başı ofiste 50'den az
kullanıcısı olan) Linux'u kullanmaya hevesli MS'dan bıkmış, ama ne
yapabileceğini tam olarak bilmeyen, çekinen küçük işletme sahipleri
(30-45 yaş arası, evli, ortanın üzerinde gelir düzeyine (Ev + Araba +
yazlık + kiraya verilmiş 1-2 daire vs) sahip, meşgul erkekler).

Tabi bunlar, hepbirlikte konuşulup tartışılınıp kararlaştırılınır, ille
bunlar hedef kitlemiz olsun demiyorum, ama önce hedef kitleyi dilim
dilim (segment?) belirlersek, ona göre planlarımızı, ayrımlarımızı, daha
açık net yapabiliriz diyorum.

Hedef kitleye göre, kurumsal katılımın da profili değişebilir. Şenliğin
izleyici hedef kitlesi ile, firmanın kendi hedef kitlesi örtüştüğü
oranda, sponsorluk daha mantıklı hale gelir.

Belki, mesela, eğer yukarıdaki iki hedef kitleye özel bir şenlik
yapacaksak, Oracle, "burdan bana hemen büyük veritabanı işi çıkmaz" diye
gelmeyebilir. Ama belki, "ben bunlara hiç değilse donanım satarım,
ilerde şimdiki küçük firma büyür, daha büyük kurumsal çözüm (HA, mission
critical) de satarım" derse, IBM, HP gibi firmalar gelebilir. Ayrıca
herkes büyük şirketleri hedef kitle seçecek diye bir şey de yok,
KOBİ'leri hedef kitle seçen, Linux desteği veren daha küçük firmalar da
gelebilir.

Hedef kitlemizle ilgili elimizde ne kadar net demografik bilgiler
olursa, ve o sponsorların hedef kitlesi ile ne kadar örtüşüyorsa, ve biz
bunu sponsorlara ne kadar iyi anlatırsak, o kadar sponsorluk değeri artar.

Tabi bunlar benim biraz uzaktan gördüğüm şeyler. Hedef kitlemizin farklı
segmentleriyle, sponsorlarla çok daha birebir temasta olan (seminer ve
etkinlik cg) arkadaşlar var listede. Dolayısı ile, "o segmentin profili
senin dediğin gibi değil" veya "şenlikte şu segmentlere de hitab
edebilmeliyiz" "şu segmenti konferansa yönlendirmek daha mantıklı" gibi
yorumlarınız beni memnun eder.

Benim şenlik/konferans ayrımı önerim, hedef kitle bazında, Linux'a
-bireysel ya da kurumsal- yeni başlamak isteyen insanlara, "Linux şu
yönden avantajlıdır", "Linux'la bunları yapabilirsiniz, mümkündür",
"Linux korkulacak, zor bir şey değildir, kolaydır, keyiflidir" vs diyen,
ama hedef kitle bazında "nokta atışı" yapmadğımız, daha geniş, başlangıç
düzeyindeki konular şenlikte ele alınsın.Konferans da, daha belirli bir
hedef kitleye yönelik, çok yönlü, hem başlangıç düzeyinde, hem teknik
olarak ileri düzeylerde, hem de mesela "Kamuda linux kullanımının
sosyal, ekonomik, ve siyasi boyutları" gibi teknik dışı konulara da
panel-sohbet havasında giren bir etkinlik olsun. Çok değil 1-2 belirli
hedef kitlesi olsun. "Kamuda Linux", "Kobi'ler ve İhracatçılar için
Linux ve girişimcilik" veya "Eğitimde Linux" gibi. Mesela benim bu
anlamda başarılı bulduğum bir etkinlik, "Yapı ve Kentte Bilişim"
etkinlikleri. Hedef kitlesi, kapsamı belli, uzmanlaşmış, bir günlük bir
etkinlik.

Özellikle bu hedef kitle ve etkinlik ayrımları konusunda çok ciddi ve
hepbirlikte tartışmamız lazım, herkesin görüşlerini ve önerilerini
merakla bekliyorum.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.