Re: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 22 Dec 2004 - 11:26:21 EET

Merhabalar,

Bence de ilk tartışılması gereken şenlik. Hem ilk düzenlenecek faaliyet
o, az zaman kaldı, hem de, şenliğin seminer sınırlarını çizmek,
konferans sınırlarını çizmekle de ilişkili bir şey.

Seminerlerin azalması, bence şenliği çok etkilemez. Ne olur, aynı anda
3-4 salonda paralel seminerler verileceğine, tek salonda seminerler
verilir, yine sürekli seminer olur. Zaten konuları, başlangıç düzeyinde
tutsak da, konu çeşitliliği yine 4 günü doldurur. Ne bileyim, sadece
dağıtımların kurulumu bir gün sürebilir. Linux yenir mi içilir mi,
başarı öyküleri, KOBI'lerin network ihtiyaçları için çözümler (file
server, firewall/nat, freebsd vs...), çeşitli uygulamalarla neler
yapılabileceği (Open Office, Mozilla-Firefox, Linux'la müzik, linux'la
animasyon (blender falan), linux ve Go -Hikarunix LiveCD-, vs) derken,
3-4 gün dolar. Linux'u yeni duyan da gelen biri de, şenlikte hem
eğlenmiş, hem de linux'u, ister masaüstünde, isiter network ve sunucular
kurmakta rahatlıkla kullanabileceğini görmüş olur.

Bence şenlik konusundaki asıl tartışmayı, hangi konuları şenliğe dahil
edelim, hangilerini konferansa bırakalım kararı için yapmalıyız
öncelikle. Mesela son şenlikte Kernel semineri en çok ilgi çeken
seminerlerden biriydi, o şenlikte kalsın.

Konferansla ilgili düşüncelerimi ayrı bir emailde yazacağım.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.