Re: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Tue 21 Dec 2004 - 19:13:26 EET

 Cok cok geciken bir merhaba.
Sal, 2004-12-07 tarihinde 00:00 +0200 saatinde, Ozer Tayiz yazdı:

> [...]
> güvenliği ve linux, kobiler ve linux, gelişmekte olan ülkelerde ekonomik
> ve sosyokültürel açıdan Linux ve Özgür Yazılım gibi) yönelik
> seminerlerini ayırma fikrine katılıyorum. Hatta, bence, uzmanlık
> seminerleri de, yılda bir kere, ekimde-kasımda, 2-3 günlük bir program
> halinde yapılması yerine, senede 3 tane falan bir tek konuda bir günlük
> konferans halinde yapılabilir. Ne kadar küçük bir hedef kitleye ne kadar
> uzmanlaşmış ve iyi hazırlanmış bir konferans düzenleyebilirsek,
> yaptığımız etki o kadar büyük olur. Keskin nişancı tek kurşunla hedefi

 Evet oyle ama konferansa,tek bir konuya odaklanmis teknik seminerlere
katilacak insanlarin ve hatta organizasyonu duzenleyenlerin hayal
kirikligiyla ayrilmasi ihtimalini goz onunde bulundurursak,tum bunlarin
da birer keskin nisanci oldugunu dusunmeliyiz.Biz onlari vuramazsak
onlar bizi vurur.

 Biraz once odami "toplarken" buldugum IBM Haber Linux (ismi degismis
olabilir) dergisinin eski sayilarindan birine bakarken daha once pek
dikkat etmedigim "kurumsal kullanici,teknik destek,finans dunyasi,cozum
ortagi..." gibi vurgularla karsilastim.Burada universiteleri dogrudan
yazmamis olabilirler (en azindan bu sayida) ama bu vurgusu yapilanlardan
hangi birinden universiteleri ayri tutabiliriz?Begenelim ya da
begenmeyelim universiteler buyuk sirketlerle is ortakliklari kuruyorlar
ve o sirketlerin istekleri,destekleri yonunde projeler gelistiriliyor.
Eger amacimiz akademi dunyasindan insanlarin da katkilariyla is
dunyasindan,kamu kurum ve kuruluslarindan isi ve alani Ozgur/Acik Kaynak
Kod yazilimlar olsun ya da olmasin profesyonel insanlarin bulusacagi bir
ortam hazirlamaksa olabilir.

 Belki boylece merakli,arastiran,baslamak icin firsat kollayan insanlar
bu yazilimlarla nasil is yapilabilecegini,belki nasil para kazanildigini
gorur.Deneyip,kullanarak fikir sahibi olur.Para kazananlarsa bu
vesileyle tecrubelerini,calismalarini aktarma firsati bulurlar.
Bu tur organizasyonlar kurumlarin harekete gecmesi icin cesaretini,hali
hazirda bu islerle alakali insanlarin motivasyonunu ve calisma azmini
arttirir.

 Tek bir konuya ozellesmis seminerler icin cok etkili duyurular yapmamiz
gerekli ki buna ragmen katilimin istedigimiz oranda ve verimli
olacagindan emin olamayiz.

> [...]
> linux'la toplumla birlikte büyüyen, canlı bir yapı. Hele ki, değişimin
> en hızlı yaşandığı bilişim-linux alanında, 3-4 sene bir ömür gibi bir
> şey. Dolayısı ile, "3 senedir böyle yaptık, bundan sonra da 30 sene
> böyle yapmalıyız" gibi bir şey pek olası değil. Ekim-kasım konferansları
> derken de, 2005'in Ekiminden-kasımından bahsediliyor. Ayrıca, tıkanma da
> aslında mekan konusunda yaşanıyordu, yani güzel konferanslar vermeye
> uygun yerler (Milli Kütüphane) şenlik yapmaya (balon asmaya, süslemeye,
> gürültüye, hazine avına...) uygun değil. Şenliğe uygun olan yerde salon

  Eger bu bakis acisiyla paldir kuldur organizasyona girisirsek bence
hata ederiz.Bahsettiginiz canli yapi bir kanser hucresi gibi degil de
bir kas hucresi gibi daha organize,daha sistemli buyuyor.Bu hangi
organizasyon olursa olsun 3 sene sonrada 30 sene sonrada belirli bir
sistematigi olmali ki devamliligi saglansin.Ekim-Kasim 2005 icin bir
organizasyon yapmayi dusunuyorsak kabaca bunun
gonullulerini,sponsorlarini,katilimcilarini en gec agustos ayinda
ayarlamaliyiz.Ancak agustos ayi cekirdek grubunun bile valizi toplayip
tatile gittigi aya denk geldiginden bu isi organize etmenin o kadar
kolay olmadigi gorulebilir.

 Bence bu durumda bir zamanlar Inetd'nin yaptigi gibi aralik ortasina
dogru boyle bir konferans duzenlemek daha uygun.Bunun yaninda
dusundugumuz konferansin gonullusu dahil pek cok seyi senligin icinden
cikacagindan onumuzde 4. senlik dururken,2005'in Ekim-Kasim ayina "cek
bir konferans..." diyemeyiz.Zaten tum bu yazilanlara dikkat etmezsek
senlik ikinci plana itiliyormus izlenimi dogacak.

 Sadece mekan,katilimci,ziyaretci acisindan bakilirsa hepsine tek tek
cevap verilip cozum onerileri sunulabilir.Madem tum bu sayilanlarin
olusturdugu daha karmasik bir durumumuz var ve cozum olarak konferans
dusunuluyor o zaman konferansi daha sistemli bir sekilde organize
etmeliyiz.Amac konferans yapmak icin konferans yapmak olmamali.

> [...]
> kılsak bile, bir sürü detay var. Mesela, "2.6 kernel" sunumu şenlikteki
> en kalabalık sunumlardan biri idi. Şimdi bu ileri bir konu diye şenlik
> kapsamından çıkarılmalı çıkarılmamalı mı? Sınırı nerede çizeceğiz? Aynı
> konu, genel kültür düzeyinde, "Bu kernel ile şunlar bunlar yapılır,
> mümkündür, bu işe yarar şu avantajı vardır" şeklinde de işlenebilir,
> ıncık cıncık detaylara, derinlere de inilebilir, "kernel nasıl
> geliştirilir?" şeklinde, apayrı bir hedef kitleye... Belki de konu diye
> değil, hedef kitle ve düzey diye düşünmek lazım...

 Detaylar konusu ise konferansin cercevesi tam olarak cizildiginde
az-cok belli olacaktir.Bunun yaninda konferans yapilacaksa duzenli
seminerler zaten ona gore duzenleneceginden pek bir problem olmaz gibi.

> İyi çalışmalar,
>
> Özer Tayiz.

Saygilar.