RE: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: Serhat Ayan (serhat@ayan.org)
Date: Wed 08 Dec 2004 - 00:10:36 EET

Merhabalar,

Eger disaridan bir bakis acisi isterseniz... Bir seyin sifir kullaniciyi
ilgilendirmesi icin 0-6 yas grubuna anlatilir gibi aktarilmasi gerekmez (ki
sizlerin bunu kastetmediginizi anlayabiliyorum) Veyahutta eglenceli,
palyacolu balonlu bir sunum da sart degil (ki sizin bunu da kastetmediginizi
goruyorum).

Sizden son kullanicilara yonelik mesajlar cikarsa bu yeterince ilgi
cekecektir diye dusunuyorum.

Mesela:

1. Bu senlikte 750 dolarlik ofis ve windows setinizin yapabildigi herseyi 15
dolara yapabilen bir program var
2. Bu senlikte ucretsiz ERP var
3. Bu senlikte dunyanin en gelismis tarayicisi var
4. Bu senlikte kablosuz interneti kullanmanin en guvenli yolu var
5. Bu senlikte kendi kendinizin satis sitesini on dakikada hayata
gecirebileceginiz bir teknoloji var
6. Bu senlikte sirket ici haberlesmenizi ucretsiz olarak
gerceklestirebilecek bir yazilim var

Yukaridaki maddeleri tamamen uydurdum. Bunlar dogru da cikabilir. Hadi canim
olur mu oyle sey de diyebilirsiniz. Kimbilir bunun gibi bizlerin henuz
kesfedemedigi ne cevherleriniz vardir.

Neresinden bakarsaniz bakin insanlar oportunisttir. Bir senlige gelmek en
azindan zaman maliyeti gerektirir. Bu maliyetin karsiliginda bir sey edinmek
isterler. Muhtemelen bu edinecekleri seyi toplanti ve seminerlerinizden
alabilirler. Ama bunu gercekten cok istekli olanlar alabilir cunku sadece
onlarin toplantiya yeni bir seyler almak icin gelecek cesareti ve bol zamani
vardir.

Oysa siz oportunist zihniyetlere bu gibi direkt fayda mesajlari atarsaniz ve
bunlar direkt olarak gercekten algilanirsa o zaman ziyaretciye ziyaretci
demezsiniz.

Ustelik bu direkt mesajlari konuyla az ilgili basina da gorev paylasimi
yaparak dagitabilirsiniz. Basin, eger bu noktada anlatabilecek somut bisey
alabilirse sizden, emin olun siz kimsenin pesinden kosmazsiniz onlar size
gelir. Biliyorum isin dogrusu tabii ki onlarin sizin pesinizden kosmasi ama
gercek hayatta tam olarak boyle olmuyor ne yazik ki...

Pesinden kosmak derken mesela ben linux haberi pesinden kosuyorum. Haziran
ayinda basladigim uludag.org.tr haberinde 30 agustos gunune kadar ugrasmis
ve sonunda eh peki madem oyle yapmayalim moduna girmisim... Allah rizasi
icin eger konuyla ilgili birisi varsa bana bu konuda da yardim ederse cok
sevinirim

Ornegin senlikte uludag.org.tr gibi bir degeri ve turkiyeye katacaklarini
ortaya koyarsaniz basinin ilgisi buyuyebilir

Umarim ukalalik olarak almazsiniz

Saygilarimla
Serhat Ayan