[dernek] Eminonu Linux egitimi projesi

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Mon 30 Aug 2004 - 22:50:59 EEST

Merhabalar,

AB 6. Çerçeve programı dahilinde, "Nitelikli işgücü, istihdamı arttırma,
girişimciliği geliştime -yeni fırsatlar programı-" adı altında bir
çalışma yürütüyor. Şu anda da, geçen sene açılan ilk ihaleden kalan
bütçelerini kullanabilmek için, ikinci bir teklif çağrısı yapmış
durumdalar. Proje tekliflerini 13 Eylül 2004 saat 17:00'a kadar vermek
gerekiyor. Teklif çağrısı hakkıda detaylı bilgiyi aşağıdaki linkten
alabilirsiniz:

http://www.deltur.cec.eu.int/B7-050TR0205-01002.html

Ben de zaten proje-cg kapsamında ne yapabiliriz, ne edebiliriz diye
düşünüyordum, ancak, 15 günde kendi başımıza tüm hazırlıkları yapıp da
bir proje verebileceğimizden ümitli değildim. AB, hibe başvurularında,
çok ciddi, detaylı, belgesi eki, raporu bol, bir başvuru formatına, ve
kesinlikle uyulması gereken bir kurallar dizisine sahip.

Bu arada, ilk kez geçen Cumartesi, İstanbul'dan bir grup, Doruk Fişek'in
lkd-idari'ye ilettiği emaille, ekte gönderdiğim proje özetini
gönderdiler, ve bu projeyi birlikte yapmak istediklerini belirttiler.
Kısacası şudur, aralarında en iyi tanıdığımız Debian yerelleştirme
çalışmalarından Murat Demirten olmak üzere, Linux taraftarı 4 kişi
(Murat Demirten, Cemil Yıldızcan, Çetin Amato, H. Murat Şermet) olmak
üzere, Eminönü Belediyesi ile birlikte bir proje hazırlamışlar. Belediye
15 bilgisayarlı bir sınıf tahsis etmiş. Eminönü'den 100 işsiz genci alıp
eğitecekler, 10'unu eğitmen, 50'sini falan da LPI sertifikalı Linux
Sistem Yöneticisi yapabilmeyi hedefliyorlar.

Ekteki proje özetini çok özet bulup, tam olarak nerede ne destek
istediklerini biraz daha açmalarını istediğimde, hem Murat demirten bir
e-mailla geri döndü, hem de Murat Şermet (koordinatör) beni telefonla
aradı, ve Ankara'ya gelip yüzyüze görüşmek istedi, kabul ettim. Yarın
yola çıkarken telefon edecek, burada olduğu saate göre, ya akşam, ya
ertesi gün falan bir görüşeceğiz. Email ve telefondan özet olarak
aktaracağım temel durum şöyle: Murat Demirten eğitimi planlayacak,
yürütecek, Murat Şermet, eğitim dışı diğer işlerin çoğunu koordine
edecek (eğitim için başvuranlarla temaslar, katılacakların seçimi,
reddedilenlere gidecek mektuplar, vs...), bir diğer arkadaşları (Çetin
miydi? hangisi unuttum) bu AB desteklerinde tecrübeli, önceden de proje
hazırlamış, göndermiş, destek almış bir arkadaş. Bizden de temel
beklentileri, LKD'nin bu projenin altında imzası olması, denetlemesi,
etik/felsefi açılardan camianın ruhuna uygun yapılması, Linux camiasına
duyurulması, ve mesela başarı ile eğitimlerini tamamlayanlara iş
bulunmasında falan destek olunmasına kadar, "Linux camiası bu projenin
arkasında" denilebilecek bilumum destekler.

Kısacası, İstanbul'da LKD adına, bu projeyi denetleyecek, altında LKD
imzası da olduğundan, misyonumuza, amacımıza uygun olmayan abuk
durumların olmadığından emin olacak, öte yandan, İstanbul'lu
Linux'cuları oldukça iyi tanıyan, gönüllü eğitim verecek birkaç eğitmen
daha bulabilecek (Murat Demirten eğitim verecek ama, diğerleri eğitim
verebilecek düzeyde değil, birkaç kişiye daha ihtiyaç var), yeri
geldiğinde anında oluşacak sorunlara müdahele edebilecek, mümkünse
çevresi sayesinde eğitimini tamamlayanların istihdam edilmesine kadar
çeşitli çabalarda bulunacak, en az biri koordinatör/denetçi, birkaç
eğitmen bir ekibe ihtiyaç var.

Gönüllü derken, işin misyonunun/felsefesinin de farkında, bilinçli
eğitmenler ve koordinatörler olması gerekiyor anlamında, bununla
birlikte bu insanlar belli ücretler (eğitmenler için 1000 Euro gibi
düşünülüyor) alıyor olacaklar.

15 gün oldukça kısıtlı bir süre, mesela 13 Eylül Pazartesi başvuruda
bulunmak için, şöyle bir 8 Eylül çarşamba falan, projenin ıncık cıncık
her detayı üzerinde anlaşmış, kimin ne rol üstleneceğini tamamen
belirlemiş, metni basıp, imzalamaya falan hazır olmamız lazım ki, mesela
Eminönü Belediyesi İstanbul'da LKD Ankara'da imzalayacaksa, imzalı metin
kargoyla taşınacaksa, ancak yetişebilir gibi durumlar olabilir. Dolayısı
ile, özellikle bu 10-15 gün, hazırlık yoğun olacak.

Diyorum ki, dernek listesinde bu emailla bu projeyi duyurmuş olayım,
herkes 1-2 gün burada genel fikrini söylesin, sonra bu projede çeşitli
rollerde aktif görev alacak insanlar belli olunca, onlarla detayları
proje-cg listesinde kararlaştıralım, 15 gün boyunca mesaj trafiği yoğun
olabilir, metindeki her değişiklik için bütün dernek listesini rahatsız
etmeyelim.

Dolayısı ile, bu emailla bunu duyuruyor, ve hem fikir/önerilerinizi, hem
de aranızdan eğitimde-denetimde aktif görev alabileceklerin bunu
bildirmesini bekliyorum.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.