[dernek] bir kez daha Greenpeace'ten mesaj...

From: Koray Loker (loker@fisek.com.tr)
Date: Wed 25 Aug 2004 - 17:43:41 EEST

Selamlar,

Arkadaslar bir cok geri donus oldu ve GP ofisinde bu isle ilgili arkadasim ilgilenen herkese bir mesaj gondermek istedi... Izninizle bu mesaji iletiyorum:

 Herkese selam,

Öncelikle yardım öneren herkese teşekkürler. Biraz ofisin Linux geçmişinden sözedeyim.
Şu anda 1-0 yenik başlıyoruz, çünkü ofisin gönüllü makinesinde Linux vardı, ve insanların kullanamaması nedeniyle yeniden Windows 2000 kurmak zorunda kaldık :( Bir diğer makinede dual boot var, ancak herkes kolayına geleni tercih ediyor.

Linux'a geçmek, benim gibi bir iki kişinin aklında uzun süredir olan bir şey. Ancak buraya yardım etmek isteyenler arkadaşlar bilmeliler ki -ve çoğunun bildiğinden eminim-, alışkanlıklardan gelen direnç, kırılması çok zor bir şey. Bir de buradaki insanların zamansızlık sorunu var. Örneğin görevim icabı basına faks çektiğim yazılım, Symantec'in WinFax yazılımı, ve bunu Linux'ta yapmak için o verilerin Linux altında çalışan yazılıma aktarılması gibi bir sorun var. Ve bu, bizatihi bir iş.

Bir de bilgisayar salaklarıyla uğraşacaksınız. Daha güvenli olduğunu iddia ettiği için Firefox yerine Internet Explorer'ı tercih edenler mi istersiniz, elifle merkep arasındaki ilişkiyi bilgisayar dünyasında arayanlar mı... Uzun sözün kısası, tahmin edebileceğiniz bin bir sorun. Ve en önemlisi, en azından birkaç hafta süreyle düzenli ve sürekli destek gerekecek. Hatta ben bize destek verecek insanın haftada mesela iki gün full-time ofiste bulunmasını tercih ederim. Çünküüü, Koray dışında herkes -ben de dahil- Linux cahili. Bunun için tabii ki bir ücret ödenecek; ancak bizim bütçemiz ne kadarına el veriyor, onu finansçıbaşımız bilir artık.

Eh, ben elden geldiğince cesaretinizi kırayım. Bunu orta-uzun vadeli bir plan gibi düşünüp düşmana sinsice yaklaşmak gerek. Hala 'destek verebilirim' diyen varsa böyle bir iş için somut olarak hangi şartlarda çalışabileceği bilgisini linux@greenpeace.org.tr adresine yazarsa seviniriz...

Herkese şimdiden teşekkürler dostlar.

Ertan Keskinsoy
Greenpeace Akdeniz
Basın ve İletişim Sorumlusu