[dernek] Re: LKD amblemi/logosu icin tasarim cagrisi

From: Tanju Aktug (tanju.aktug@medicine.ankara.edu.tr)
Date: Fri 20 Aug 2004 - 13:54:53 EEST

Alınacak karar bir "yasaklama" değildir. Yalnızca "gelenekleşmeye bir çağrı"
olabilir.

Zaten gelecek bir yönetim her türlü kararı alabilir, ister ise derneği bile
ortadan kaldırabilir.
"Yasaklar" ile bir şey korunmaz, boşuna "Ormanı bekçi değil, sevgi korur"
denmiyor. İşte birileri "biz çok oy aldık" diye demokrasinin geleneklerini
de ortadan kaldırmaya çalışabiliyorlar. Kentlerin logoları başkanlar ile
birlikte değişiyor, "demokratik gelenekler" "yasak ve kural" olarak
algılanıp, kanunlarda yazılı değil iseler, hemen çiğneniyorlar. Yazılı
olanların da "icabına bakılmaya" çalışılıyor.

Bu yazışmalar, yönetim kurulunun "artık seçilecek logo değişmeyecek"
"kuralından" çok daha etkili olacak bir "demokratik geleneğin" yerleşmesi
için. Gelecekte "Biz de YK'uyuz, olardan ne eksiğimiz var, koydukları kural
yerine bir tane de biz koyarız" yerine "bu kuralın arkasında bir gelenek
var, acaba baş edebilir miyiz?" diye düşünülecektir. Yazılı olmayan
"kuralların" değiştirilmesi daha zordur...

Demokrasinin "kuralları ve yasakları" çoğunlukla yazılı değildir zaten...

Selam ve sevgiler
Tanju