[dernek] Re: yazilim patentleri protestosu

From: Mert Uzbaşlı (mustafamert@dsl.ttnet.net.tr)
Date: Fri 09 Apr 2004 - 20:26:20 EEST

Hocam bu konu bence cok onemli. Becerebildigim kadariyla ceviriyi yaptim.
Duzeltilmesi/eklenmesi/cikartilmasi gereken yerler mutlaka vardir(SME ne
demek bilmiyorum mesela). Siteye de konmasi taraftariyim.

Yazılım Patentleri Buluşları Öldürür.

5 Nisan 2004 - 14 Nisan 2004 tarihleri arasinda web'de direnişe katılın.

14 Nisan 2004'te Brussels'de bize katılın.

Avrupa'da yazılım patentlerinin yasallaştırılması girişimini protesto
ediyoruz.

Bu yönerge geliştiriciler, yatırımcılar ve benzeri kullanıcılar için yasal
belirsizlik anlamına gelmektedir: Patentlerden oluşan bir mayın tarlası. Şu
anda çok fazla sayıda önemsiz/abes patentin yasallaştırılması, Avrupa'da yeni
yazılım geliştirme teşebbüslerini tehlikeye sokabilir.

Bakanlar kurulu, patent avukatlarının lobi çalışmaları yoluyla, yazılımların
sınırsızca patentlenebilmesi için yönlendiriliyor. Onların; 24 Eylül 2003
tarihli "Avrupa Parlamentosu Demokratik Kararı"nı hiçe saymalarına izin
vermeyin. Parlamentonun yazılım patentlerini kısıtlayan kararı 300.000
vatandaş, 2.000.000 SMEs (ne demek?), düzinelerce iktisatçı ve bilim insanı
tarafından destekleniyor.

Yazılım patentleri hakkında daha fazla bilgiyi FFII web sitesinde
bulabilirsiniz.

--
Mert Uzbaşlı