[dernek] Re: Yardim Istegi

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Tue 28 Oct 2003 - 04:31:50 EST

     Merabalar,

    > lkd.org.trt de LKD nin ne yapmaya calistigi, hedefleri
    > konusunda bir seyler bulabilirsin.

     Sagolun Hocam.

    > sen bir taslak yaz, bizimle payalas.

     Elim ayagim baglanmis gibi hissediyorum :) Bircok konuyu (bir kisiyi yüz yüze ciddi sekilde aydinlatacak kadar) bilmeme ragmen bunlari bir türlü istedigim gibi, konu hakkinda hic bir bilgisi olmayan insanlarin okumaktan yilmayacaklari sekilde yaziya dökemiyorum. Taslak olarak söyle bir sey düsünüyorum:

      - Giris, donanim, yazilim, kaynak kod, acik kaynak kod gibi terimlerin cok yüzeysel, kavram karmasasini ortadan kaldirilmasi amaci ile tanimlanmasi.
      - GNU nedir? Kisa hikayesi, ortaya cikis sebepleri (seri bir sekilde)..
      - Özgür yazilim akimi - acik kaynak kod iliskisi. Neden kaynak kod acik olmali? Bilim ile paylasim ile ilgisi ne? Lisans? GPL? (seri bir sekilde yine)
      - Linux. Linux ve GNU. Bunca ülke, bunca insan bu hareketi neden destekliyor? Bu hareketi biz de desteklemeli miyiz? Bizim malimiz duruken, lisans parasini ödemedigimiz programlari gizlice kullanabiliyoruz, ya da lisans parasini ödeyerek ülke sermayesini disari akitiyoruz, peki vazgecmek istersek bize kim yardim edecek?
      - LKD de nedir?

    > ne kadar vaktin var?

     Cok az :( Persembe ya da en gec Cuma aksami ellerinde olmali.

     Selam ve saygilarimla,
     A. Murat Eren
     meren@comu.edu.tr
     http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/