[dernek] Re: TEGV toplantisi

---------

From: Burak YILDIRIM (burak@iceleczakoop.com)
Date: Mon 25 Aug 2003 - 01:20:36 EEST

            TEGV gönüllüler aracılığı ile de bilgisayar eğitim sınıfları kurmakta.
    Geçenlerde böyle bir çalışmanın hazırlığını yapan bir arkadaşıma
    iş yerimizde kullandığımız XDM sistemini göstermiştim. Önerim
    şu idi : Yaşadıkları yerde bir kampanya ile insanların eski pentium
    tabanlı bilgisayarları toplanacak, bunlarla sınıf kurulacak, onlar
    sadece bir ana makine alacaklar.
            Mesela benimki 1GB ramli AMD XP 2500, 24 mb ramli p150
    buna GDM ile bağlanıyor, 261 sayfalık Excell tablosunu
    OpenOffice 1 saniyede açıyor. Ana makine yaklaşık 600 $, ethernet,
    switch, ana makine için UPS vs toplam maliyet 1.000$'ı bulmuyor.
    Disklerin imaj cdlerini de kendilerine verince servis destek maliyetleride
    ortadan kalkacak. Ben sistemi gönüllü kurabileceğimi belirttim.
            Çocuklar bu sınıflarda mouse kullanmayı, programları başlatmayı,
    word excell türü programlarla bilgisayar okur yazarlığını öğreniyorlar. Bir
    kaç basit oyun ile de konuya ısınıyorlar. Bu sınıflardan yararlanan çocukların
    çoğu ilk defa buralarda klavye başına geçiyor.
            Proje çok hoşlarına gitti. Özellikle Linux'ta servis - destek sorunun
    az olması ve tabiki maliyet çok ilgilerini çekti. Ancak konu resmiyete daha
    dökülmedi, daha 6-7 ay süreleri var.
            Bu yöntemle kurulacak sınıflar özellikle Anadolu kasabalarında çok fazla
    çocuğun bilgisayarla, büyüklerin de Linux ile tanışmasına yol açacaklardır.

    Selamlar