[dernek] Re: TEGV toplantisi

---------

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 25 Jul 2003 - 20:27:13 EEST

    Selamlar..

    Bu tur dokumanlarda gordugum bir eksikten dem vurayim diyorum. Nedense
    Linux'un gercek kimligi tam olarak ortaya konmuyor. Sanki Linux, MS
    rakibi olan ama bedava bir urun, oyleki, baska birisinin bedava,
    hayratina dagittigi, ama onun olan bir sey gibi lanse ediliyor.

    Yani, Linux'un kulanicisi olmakla, gercek manada sahibi oldugunuz kadar
    kullanmasanizda sahibi oldugunuz konusuna pek fazla bakilmiyor.
    Kisacasi, Linux'un anti-MS hareketi olmadigi, tum insanligin hizmetinde
    olan ve sahibi istisnasiz tum insanlik olan bir olgu oldugu en cok
    uzerine basilmasi gereken seyler bence.

    Kisacasi, Linux kullanmak bir teknolojiye sahip olmaktir. Hemde
    tamamen. Oysa, MS urunu (veya ORACLE, veya Novell) kullanmak sadece bir
    urunun kullanim hakkini satin almaktir.

    Bu noktada en onemli husus ta su oluyor. Eger urun tamamen sizinse, siz
    onu gelistirebilir, cogaltabilirsiniz. Ona yapacaginiz yatirim gene
    size doner.

    Acik kod kavrami, Solaris ve bilhassa mesela TSK icin MS Shared Source
    ile ayni anlama geliyor. Ama buradaki Shared Source ile bizim GPL (ve
    BSD) yaklasimimiz aslen cok cok farkli. Birinde sizin koda bakmaniza
    musaade ediliyorken sadece, digerinde o koda ve teknolojiye gercekten
    sahip olabiliyorsunuz.

    Nicin bunlari ozellikle yazmak lazim ? Linux kullanmakla kendi onunuzu
    ufkunuzu acmis oluyorsunuz. Bugun, Linux uzerinde cogu derde deva olan
    OpenOffice'in Turkce isi Yunanlilardan soruluyorsa bu resmen berbat bir
    durum olmazmi ? Koskoca 70 Milyonluk bir ulkeyiz. Bugun her dagitimda
    olmazsa olmaz denen hic bir urunumuz yokken, Dunyada tek "MS Vefa
    odulu"