[dernek] Re: TEGV toplantisi

---------

From: Baris Metin (baris.metin@frontsite.com.tr)
Date: Fri 25 Jul 2003 - 17:57:14 EEST

    Fri, Jul 25, 2003 at 04:51:36PM +0300 , esrefatak :
    > Ben kendi kararimi acikliyorum;
    >
    > Bugun birkac saatimi vererek, su konular hakkinda bir dizi arastirma
    > yapacagim;
    >
    > - Neden Linux?
    > - Linux'un kamu/askeri alanlarda kullanilmasinin halkimiza ve devletimize
    > faydalari
    > - Linux'un, suanda en yaygin olarak kullanilan isletim sistemlerinden eksigi
    > var mi?
    > - Hangi ulkeler Linux kullanmaya karar verdiler (veya kullanma konusunda
    > Yasa hazirligi icersindeler)
    > - Hangi Universiteler Linux kullaniyor (Turkiye universiteleri)
> [...]

    Çok iyi olur.

    > Bu konular, teknik olmayan konular. Teknik bilgim olmadigi icin, elimden
    > sadece bu kadari gelebilir. Konunun anlatilacagi insanlar "teknik" bilgisi
    > olmayan ya da az olan insanlar olacaklar galiba ;)

    Doğru, teknik bir bilgi aktarımı olmayacak. Sizin de yukarıda
    bahsettiğiniz konular, özetle neden Linux'ü tercih etmeliyiz ve Linux
    bize neler sağlar konularını aktaracak.

    Özel olarak Linux üzerindeki eğitim yazılımlarını da listeleyebiliriz.
    Eğitimde Linux'ü tercih eden kurumları gösterebiliriz.

    > Kafamda olusturacagim bir dizi mantik silsilesi olacaktir. Sizlerden
    > seminerlerde ve benzeri ortamlarda duydugum ufak hikayecikleri tam olarak
    > animsayamayabilirim. Animsayamadigim anlarda, ozellerinize ufacik yazilar
    > yazarak, birkac cumlecik ile bana animsatmanizi rica edicem. Minicik zaman
    > ayirip yardimci olacaginizi umuyorum.
    >
    > Bir nokta var; hangi dagitimi onerecegiz? Cok farkli dagitimlari onererek
    > kafalarini karistirmak riski de var.

    Bir dağıtım önermeden yalnızca "Linux" demek yeterli olacaktır.
    Haklısınız, karışıklığa yol açmamak gerekiyor ama aynı zamanda özel bir
    dağıtımın da yüceltilmemesi gerekir.

    Konu içerisinde Linux dağıtımlarından bahsedilir. Neden bu kadar çok
    linux dağıtımı var, bunlar ne sağlıyor sorularının cevapları birkaç
    cümle ile anlatılır. Ama üzerine basa basa yalnızca Linux'den bahsetmek
    daha doğru. Dağıtımlarının birinin diğerinden çok faklı olmadığının, vs.
    altı çizilebilir.

    Bu bağlamda, her ne kadar serbest yazılımlara destek veriyorsak da yine
    bu serbest yazılım kavramını yalnızca birkaç cümle ile açıklamak
    yeterlidir diye düşünüyorum. Detaylarla sıkmadan doğru yönlendirmek en
    mantıklısı...

    > Benden cok fazla sey de ummayin ama; Ingilizce bilmiyorum ;)

    :). Siz bir adım attınız, liste daha kalabalık.

    iyi çalışmalar,

    --
    |          |  Baris Metin
    |          |  Software developer, IT consultant