[dernek] Re: bazi sorular

---------

From: yusuf (yusuf@gazi.edu.tr)
Date: Tue 16 Dec 2003 - 09:03:23 EST

    Mustafa Hocamı İnonu Uni. deki tüm gayretlerinden dolayı tebrik ediyorum.
    İnonu Uni. deneyiminden kısaca şu dersleri çıkarttım:

    Su an sadece Fen-Bilimleri Estitüsü idari birimlerinde 4-5 bilgisayarda
    deneme yapiliyor.
    > Karsilasilan sorunlara cozum bulunuduktan sonra diger bilgisayarlara
    kurulup ic hizmet egitimi verilecek.

    İdari personelin Linux a geçiş sürecinde öncelikle bir deneme grubu
    oluşturulmuş. ortaya çıkan sorunlara göre eğitim ve sistem destek hizmetleri
    planlanacak.

    Sistem yöneticileri ve sistem destek personeli Linux ve ilgiliş yazılımlar
    konusunda eğitimli, bilinçli ve istekli olursa kurumalrın bilgi işlem
    faaliyetlerini Linux a geçirme daha kolay olabilir.

    Yeni çıkan Linux dağıtımları oldukça hacimli hale gelmeye başaldı.
    Kurumlarda bulunan donanım envanterine uygun olarak yeniden derlenip bir kaç
    farklı setup (cd leri) oluşturulmalıdır.
    Doğru eğitim ve planlamayla Linux un yaygınlaşması ve kurumların bilişim
    altyapısına oturması daha ssağlıklı olabilir. Bireysel ve kurumsal
    yetenekler ve başarılar klonlamayla veya kıyaslamayla (benchmarking- yeni
    moda bir yönetim kavramı anlamında) diğer kişi ve kurumlara modellenebilir
    veya bu deneyimler aktarılabilir.

    İnönü Üniversitesinin Bir diğer başarısı da HBYS uygulamasını acık kaynak
    yazılımı olarak geliştirmesidir. Sadece bu örnek başlı başına Türkiye de en
    önemli örneklerden birisidir. Bir bilgi işlem departmanının ve bilgiil
    yöneticisinin buna kendisini adaması çok takdire layıktır.
    Tekrar İnönü üniversitesi örneğinde Mustafa Karakaplan hocamızı tebrik
    ediyor başarılarının devamını diliyorum.

    Yusuf Kaynar