[dernek] Re: LKD-YK Duyuru

---------

From: Didem Kamoy (dkamoy@fisek.com.tr)
Date: Thu 21 Aug 2003 - 19:36:04 EEST

    Merhaba Baris,

    Baris Metin wrote:

    >Bana da bu durum komik gelmeye başladı. Tamam eleştiri iyidir, daha
    >iyisi için zorlar, vs... Bırakın ferman formatında olsun, kime ne zararı
    >var? Ben de bu sözlerimi detaylandırmak ile uğraşmayayım, arif olan
    >anlar :).

    Valla bu konuda ben fikrimi sanirim ilk defa echo'da dile getirdim cunku
    benim gibi hisseden birileri varsa ya da benimkinin zitti bir goru$
    varsa duymak istedim. Yoksa aslinda ne yk'yi, ne duyuruyu yapani
    ignelemek, baltalamak derdinde degilim.

    Ben niye boyle du$undugumu biraz detaylandirmak istiyorum. LKD denilen
    bunye, yk denilen bunye, hic de oyle asik suratli, resmiyet meraklisi
    insanlardan olu$muyor ama nedense "yonetme meraklisi", "mudahaleci",
    "burokrasisiz ya$ayamaz" ruh halindeymi$ gibi gozukuyor. Bu da
    etkinliklerde LKD standini gordugunde "bunlar da kanli canli insan, aaa
    guleryuzlulermi$ de... hakkaten penguene benziyorlar. ya aslinda
    konu$abilir, dokunabilirim ben galiba bunlara" diye $a$iyorken insanlar,
    uye olmalarini biz teklif etmeden kendileri istiyorlar. Buna ragmen, bu
    dernek listesinde -onca insan uye iken- fikir beyan etmekten kaciniyor.
    Ben yk (aslinda yk deyince ben bile unutuyorum yk'nin aslinda gayet
    guzel tanidigim, arkada$im addettigim insanlar toplulugu oldugunu ve
    daha bir kirici olabiliyorum) duyurularinin daha sIk ve daha buyurgan
    olmayan bir dil ile yazildiginda diledigimiz gibi (yonetim kurulundaki
    arkada$larimin da bunu istediklerini biliyorum) liste uyelerinden daha
    aktif katilim olacagini saniyorum.

    Farkinda isen ben ve sen kalkip yorum yapana kadar (olabilir, kavramlari
    fazla ciddiye almam sacma gelmi$ olabilir liste uyelerine, mumkundur)
    Abdullah Anar ve Erhan Ekici'nin sesleri cikmami$ti. Belki ben biraz
    acikladigim icin kafalarinda daha fazla $ey olu$abildi , belki mesajlara
    daha yeni baktilar ya da ba$ka bir$ey. Fakat ben kendimi lkd'nin
    etkinliklerini uzaktan izleyen aktif cekirdek kadro (var boyle bir$ey)
    ile tani$ik olmayan biri yerine koydugumda kendimden geriye kalanlari
    cooook uzakta ve eri$ilemez goruyorum. Yani bir nevi bir yanda "linux
    kullanicilari" diger yanda "dernek" var sanki. Kurumsalla$acaz derken
    kavramsalla$iyoruz.

    Niye boyle hissettirelim ki bizi tanimayanlara? Boyle uzak falan degiliz
    ki? Uc kollu, be$ bacakli da degiliz. Ozgur yazilimin yayginla$masi icin
    caba gosteren insanciklar grubuyuz.

    Neyse bu konu uzar gider.

    Sevgiler+kolayliklar,
    Didem Kamoy