[bsd] Re: Ethernet Kartı ile ilgili

---------

From: Berk D. Demir (bdd@ieee.org)
Date: Wed 12 Mar 2003 - 16:20:27 EET

    > Merhaba arkadaslar,
    > 2 gundur ugrasıyorum. Sisteme Freebsd5.0 kurdum. Ancak ethernet kartini
    > tanitamadim. Cnet bir ethernet karti vardi ilk onunla denedim. Acilis
    > sirasinda ethernet kartini butun ozellikleri ile goruyor fakat
    > /usr/sbin/sysinstall altindan Networking sekmesine gelip tanitmak
    > istedigimde o kart bir turlu gorunmuyor. Sonra birde Realtek 8139 bir
    > ethernet karti denedim. Onunla da olmadi. Onuda acilista goruyor fakat
    > tanımıyor. Kurulum yaparken ports'larin hepsini kurdum.
    > Bu kartlardan birini nasil tanitabilirim ? Yardımcı olurmusunuz ?

    Merhaba,

    ifconfig -a komutunu verdiginizde,
    "rl0" gibi bir interface goruyorsaniz bu ethernet kartina (RealTek icin
    ethernet karti demeye dilim varmiyor ama...) uygun bir surucu bulunmus
    ve gerekli ag arayuzu baglanmistir demektir. /etc/hostname.rl0 dosyasi
    icine hostname.if(5) man sayfasinda belirtilen sekilde ag
    yapilandirmanizi koyabilirsiniz.

    dmesg komutunu vererek, ethernet kartiniz ile ilgili mesajlara bakin.
    Ethernet kartinizi ureten firmanin adi, kartin modeli, vs. gibi bilgilerin
    gorunmesi, kart icin uygun bir surucu bulundugu anlamina gelmez. Bunlar
    PCI aygitlari veritabanindan gelen bilgilerdir.

    "rl0 at pci1 dev 1 function 1...." tarzinda bir satir goruyorsaniz, yani
    bir ag arayuzu adi almis ise bu kart dogru olarak yapilandirilmistir
    diyebiliriz.

    fxp0, xl0, rl0, vr0, hme0, dc0 gibi bir cok isim alabilir ethernet
    kartlari tiplerine gore.

    Kolay gelsin,
    -bdd