[bsd] Re: ssh

---------

From: Can Erkin Acar (canacar@eee.metu.edu.tr)
Date: Fri 27 Jun 2003 - 14:09:49 EEST

    On Fri, Jun 27, 2003 at 01:38:36PM +0300, Engin Öztürk wrote:
    > Merhaba ;
    >
    > bir ssh kullanıcısının salt kendi alanı icinde kalmasını saglamayı nasıl yapabiliriz acaba /home/deneme
    >
    > gibi.. kullanıcıyı burada tutabiliyorum aslında ama cd /var gibi birsey yazarsa direk girebiliyor oraya yani /home/abc ye izinler dahilinde sokturmuyorum ama kullanıcı sadece /home/deneme de kalsın... istedigim bu
    >

    > saygılar

    ssh kullanicisi dediginize gore interaktif komut satiri kullanilmasini
    istiyorsunuz. Bu durumda istediginiz cok kolay degil cunku kullanicinin
    calistiracagi programlara ve ve bu programlarin ihtiyac duydugu dizinlere
    bin etc var lib dev vs. erisimi olmasi gerekiyor.

    kullanicilarin bu dizinleri 'gormesi' iyi kurulmus bir sistemi
    tehlikeye sokmamalidir dosya ve program haklarini ve guruplari
    duzenleyerek de varsayilan kurulumu daha da saglamlastirmak
    mumkun olabilir.

    eger sadece scp/sftp kullanacaksaniz, rssh kabugunu deneyebilirsiniz:
    http://www.pizzashack.org/rssh/

    eger programlarin (ve kullanicilarin) sistem erisimlerini denetim
    altina almak istiyorsaniz OpenBSD ve NetBSD'de systrace kullanabilirsiniz:
    http://www.citi.umich.edu/u/provos/systrace/

    iyi calismalar

    Can