[bsd] Re: cvsup

---------

From: bilginx@boun.edu.tr
Date: Thu 19 Jun 2003 - 03:27:32 EEST

    Merhabalar,

    Ben acemi bir FreeBSD kullanicisi olarak cevaplayayim.
    Package'ler i386 mimarisine gore derlenmis hazir programlardir. Portlari
    ise source dir ve siz kendi PC nizde kendi sisteminize gore derlersiniz. Fakat
    portlar da yuklendikten sonra pkg_delete gibi komutlarla sislinebilirler ya da
    pkg_add ile upgrade olabilirler. Bir program'i porttan kurarsaniz sizin CPU
    nuzun tum nimetlerinden faydalanabilir.
    Galiba pkg_add ile guncellemede oluyor. Portlarda ise make deinstall dan sonra
    (tabiiki port tree guncellendikten sonra) make reinstall yapmak gerekiyor.

    CVSup ise freebsd temel programlarini (cd'den cikan)upgrade ediyor sanirsam
    galiba. Apache vs gibi programlarin guncellenmesini biz elimizle yapiyoruz

    Acemi kullanicinin cevaplari bunlar.