[bsd] BSD'ye nasil baslamali

---------

From: E.Erdem (e.erdem@gmx.net)
Date: Tue 19 Aug 2003 - 17:29:28 EEST

    Kisa bir suredir linux kullanicisiyim. Sistemimden istedigim en onemli
    sey ise guvenlik. BSD'ye bir suredir baslamak istiyordum. Simdilik
    ogrenme, tanima amacli. Ama makina sorunumdan dolayi baslayamiyordum.
    Yeni bir makina alarak bu isi cozecegim. Ama oncesinde onerilerinizi
    almak istedigim birkac sey var:

    1- openBSD asil kullanmak istedigim sistem. Ama FreeBSD ile baslamak
    daha mi kolay olur benim icin? Kullanim-ogrenme kolayligi, yeterli
    dokuman-yardim bulma vs. gibi konulari da gozununde bulundurarak
    hangisiyle baslamam daha iyi olur? Guvenlik olarak ikisi arasinda bir
    karsilastirma yapmak mumkun mu?

    2- Alacagim makinada buyuk bir olasilikla bir de Linux dagitimi (dusuk
    bir olasilikla bir de win2K) olacak. Kurulum siralamasi nasil olmali.
    Yani once bu sistemlerden hangisini kurmaliyim? Ya da bu uc sistemi bir
    arada calistirmak iyi bir fikir olmaz mi?

    3- Onereceginiz sisteme uygun bir baslama klavuzu tavsiye edebilir
    misiniz? Turkce tercihim, ama ingilizce de olabilir.

    4- BSD'nin sorun yaratabilecegi donanim aygitlari var mi? Makinayi
    almadan ogrenirsem iyi olacak. Pentium 2.4 ve yeni anakartlardan biri
    olacak. Ethernet ve ses karti onboard olacak buyuk bir olasilikla.
    Ozellikle modem icin takintili markalar var mi?

    Simdilik bu kadar. Simdiden tesekkurler, herkese iyi calismalar...