[belge-cg] Re: web sitemiz

From: Berk Demir (berk@linux.org.tr)
Date: Thu 23 May 2002 - 07:23:46 EEST

On Wed, 22 May 2002, [iso-8859-9] Nilg=FCn Belma Bug=FCner wrote:

> Selam,
>
> D=FC=FE=FCnece=F0imiz =FEey sitemizin sunumu de=F0il, onu nas=FDl doldura=
ca=F0=FDm=FDz OLMALI!
> =DD=E7eri=F0inde ne var ki da=F0=FDt=FDm y=F6ntemini konu=FEuyoruz...
> =D6nce bir zenginle=FEtirelim =FEu siteyi.
> Bir s=F6z vard=FDr; "Ayran=FD yok i=E7meye" diye ba=FElar...

Bu nasil bir tavir ? Asagida siz de diyorsunuz "baslamak bitirmenin
yarisidir" diye. Az icerik var diye sunum bicimi uzerinde calismamak
midir mantikli olan uygulama ?

> Dosya isimlerini T=FCrk=E7e yapabiliriz. Denedim oluyor. Ama her web
> taray=FDc=FD destekler mi bilemem. Turkish-HOWTO i=E7in html dosya ismini
> t=FCrk=E7e-nas=FDl.html yapt=FDm, Mozilla-0.9.9 gayet g=FCzel sayfay=FD g=
=F6steriyor.
> Bu xml-xslt bir harika can=FDm :-) Dosya isimlerinde bile sorun =E7=FDkar=
m=FDyor.

Turkce karakter kullanmanin bazi tarayicilar ve Turkce NLS destegi
verilmemis dosya sistemlerinde problem yaratabilecegi
dusunulerekten, Turkce'ye ozgu harfleri kullanmayiz. Latin 1 setini
kullaniriz. Ben daha onceki mesajimda anlatmaya calistigim
dosya isminin baslik ile bir butunluk icinde olmasi geregi idi.

> Siteyi tek bir html dosyas=FD olarak =FCretmek m=FCmk=FCn.
> Bu html dosyas=FDndan basit bir komutla ps ya da pdf =FCretilebilir:
> # htmldoc --book --firstpage p1 -v -t <t=FCr=FC> -f <dosya ismi> belgeler=
=2Ehtml
> t=FCr=FC: ps i=E7in ps3, pdf i=E7in pdf13 ya da gui den =E7al=FD=FEt=FDr=
=FDrs=FDn=FDz.

> Her xml dosyas=FD i=E7in de tek tek bu i=FElemi yapmak m=FCmk=FCn.
>
> Salt metin =FCretmek de kolay, lynx yetiyor:
> lynx -dump site.html > site.txt
> (xml'e =E7evirmek i=E7in salt metin belge istemi=FEtim. Hep html geldi. A=
> [...]

Zannediyorsam ayni dili konusmuyoruz.
Linux listesini takip ediyorsaniz, mevcut kullanici
profilinin belgeye ulasmak icin sarf edecegi caba ve mevcut
teknik seviyesi bu yukarida verdiginiz "basit" islemi yapabilecek
seviyede degil.
Bu siteyi sadece dokuman gelistiricileri icin de isletmedigimize
gore; herkes icin, ulasilabilir bir yontem uzerinde uzlasmamiz gerekiyor.

> Ama bunlar sonraki i=FEler. =D6nce da=F0=FDtmaya de=F0ecek i=E7erik laz=
=FDm.

> Ayr=FDca hi=E7 aceleye gerek de yok. gnu-tr'de =E7eviri yap=FDls=FDn diye=
 6 ay bekledik,
> baz=FDlar=FD, =FCstlendikleri dosyalar=FD bile =E7evirmeden b=FDrakt=FD. =
Ama yine de 1 y=FDlda
> 0 =E7eviriden s=FDralamada 3. l=FC=F0=FC tutturduk. Buras=FD i=E7in ben d=
aha uzun beklemeye de
> raz=FDy=FDm. Ba=FElamak yar=FDs=FDn=FD bitirmektir.

Bakalim web sitesine. Cevirilerin %44'unu siz, %30'unu da Deniz Akkus
Kanca gerceklestirmis. Diger aktif 6 katilimcinin yaptigi ceviri sayisi
toplamda 10 adet yani %26'yi olusturuyor.
Feragatname gonderen 14 kisi ise su ana kadar hic birsey uretmemis.

Umarim belgeleme projesi de bu hali almaz. Tabii belgelerin yariya
yakinini siz uretmeyi dusunuyorsaniz buna diyecek bir sozum yok.

> Sitenin tek kodla =FCretilmesi, yans=FDlama kolayl=FD=F0=FD sa=F0lad=FD=
=F0=FD i=E7indir. =C7evirmenlerin
> en b=FCy=FCk korkusu, bir g=F6r=FCnmez kazayla emeklerinin heba olmas=FD,=
 ben de onlara t=FCm
> kodu veriyorum. Herkes saklas=FDn. Bundan b=FCy=FCk g=FCvence sa=F0layama=
m.

Yansilama konusunda pratik bir kolayligini gorebilmis degilim.
Keza ileride acilacak CVS sunucumuz uzerinde web sitesine yer vererek
daha buyuk kolaylik saglanabilecegini dusunuyorum.

Bu yontem bir sekilde surdurulebilir.

> Hem Linux'culara da a=E7=FDk kodlu web sitesi yak=FD=FE=FDr. :-)
Baska modellerle de acik kaynak kodlu web sitesi uretilebilir.

> Ama i=E7i bo=FE bir belge sitesi de=F0il. :-(
> Sitemizi bilgiyle belgeyle s=FCsleyelim. (^-^)

Buna herkesin katildigi konusunda suphem yok.

Sunum seklinin en azindan daha iyi olabilecegi dusuncesini
hala savunuyorum. Tum web sitesini vermek yerine ilgili
belgelerin istenilen formatta hemen" ulasilabilir olmasi
seceneginden bahsediyorum.

Ama tartismanin en basina donmekten ve FUD yapilmasindan endise
ediyorum.

Saygilarimla,

Berk Demir