[LINUX:26749] Re: Yine Ben Slackware 7,1 mouse problemi

From: Baris Simsek (bsimsek@bimel.com.tr)
Date: Sat 31 Mar 2001 - 12:26:40 EEST

        Text ortamda mouse kullanman icin:

        gpm -m /dev/psuax -t ps2

        Mouse'un ps2 v arsaydim.

        StartX ile mouse kullanabilmen icin xf86config komutu ile ayar
yapman gerekir. Veya /etc/XF86Config dosyasini edit etmen gerekir.
xf86config'i kullanirken dikkat et. Orada mouse icin device soruyor.
Default olarak /dev/mouse tur. Yalniz /dev/mouse'un dogru yere linkli
oldugundan emin ol. Bunun icin

# ls -l /dev/mouse

ile bir bak /dev/mouse -> /dev/psaux seklinde birsey gormen gerekir. Eger
/dev/mouse farkli bir yere linkli ise

# rm /dev/mouse
# ln -s /dev/psaux /dev/mouse

komutu ile dogru yere linkle. Tabi bunlar ps2 icin. Acilirken mesajlara
dikkat edin. Orada ps2 gorebilirsiniz ancak bulamadim anlaminda onu
soyleyebilir. (PS2 lerin ucu yuvarlaktir. Seriler baklava dilimi gibidir)
Eger seri mouse ise /dev/psaux degil /dev/ttyS0, ttyS1 gibi (com1,
com2...) device'lari /dev/mouse'a linklemelisiniz...

Eger text text ortamda calisiyorda startx'te calismiyorsa o zaman startx'e
girmeden gpm -k komutu ile gpm'i kill edin.

/dev/mouse'in nereye linkli olduguna bakin... sorun orada muhtemelen.

ps: slackware ile ilgili soru soran birini gormek ne guzel...

- barI$ -