[LINUX:26666] block-major ve last message repeated

From: ilker (ilker@nous.com.tr)
Date: Thu 29 Mar 2001 - 19:04:34 EEST

Herkese merhabalar....

message log dosyasında gördüğüm iki problem var. Bunların ne kadar
birbirleriyle alakalı olduklarını bilmiyorum.
google da bayagı arastırdım ama hep karsıma soru geliyor.. Dogru dürüst
bir cevap bulamadım:

Mar 28 11:06:36 www modprobe: modprobe: Can't locate module
block-major-3
Mar 28 11:07:59 www last message repeated 2 times
Mar 28 11:12:25 www last message repeated 2 times
Mar 28 11:14:50 www last message repeated 8 times
Mar 28 11:38:49 www last message repeated 2 times
Mar 28 11:40:09 www last message repeated 2 times
Mar 28 12:18:51 www last message repeated 2 times
Mar 28 12:42:04 www last message repeated 2 times
Mar 28 12:46:54 www last message repeated 2 times
.
.
.
.

Block-major ile altındakilerin ne kadar ilşkili olduklarını bilmiyorum
ama genelde aynı zamanlarda bu hatalar üretiliyor.
önerilen çözümlerden birisi
 "rpm -V kernel" komutuyla kerneli kontrol etmek.. bir hata mesajı
almadım bu komuttan sonra....

ikinci ise
"depmod -a" ile module bağlılıklarının bulunması... Bu komut
/lib/modules/2.2.14-5.0/modules.dep dosyasını olusturuyor....
ama bir çare olmadı.....

Bu hataların sisteme yansıması pratikte named in işlemciyi %85 lere
kadar kullanması oluyor...

modüllerden bahsederken modprobe module bilgierini nereden okuyor.
Çünkü /etc/modules.conf dosyasını kendi sistemimde bulamıyorum...

fikri olan varsa sevinirim....

teşekkürler.
ilker