[LINUX:26411] Re: proxy ile ilgili teknik bir soru

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Thu 22 Mar 2001 - 10:52:04 EET

Halihazirda bu konuda kucuk bir kitapcik hazirlamaya calisiyorum. sn de 3500
istek oldukca fazla. Squid i burada kullanicilar icin transparent calissin
diye mi kullanicaksiniz yoksa web sunucular icin web accelerator olarak
calissin diye mi kullanicaksiniz? Bunlarin her ikisi birden de
kullanilabilir ancak bu sefer yuk artar. Hem transparent olarak internet
gezintileri icin caching yapilirken hem de web sunuculariniza yansilama
hizmeti edecegi icin. Bu tam netlestirildikten sonra isletim sistemi
seciminden ziyade donanim ihtiyaci ve yuksek verimliligin nasil saglanacagi
dusunulebilir ki, yuksek verimlilik icin yuk paylasimini saglayacak olan
baba bir L4 switch iniz var zaten gibi (netenforcer sanirim ?). ben ce
ihytiyac:

1- RAM (en az 512 MB)
2- Disk SCSI U2
3- Birkac proxy sunucu ile yuk paylasimi saglanabilir. (Birkac yolu var..)
4- Isletim sistemi ve squid tuningleri gerekiyor.

Ayrintilar icin (bugun yarin bitirmeyi umuyorum)
www.linux.org.tr/people/ilker de bulabilirsiniz..

Saygilarimla,
Ilker G.