[LINUX:26353] Ynt: acil yardim pls

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 20 Mar 2001 - 23:17:27 EET

Selamlar..

Asil soruda geldi sonunda..

>kullaktan duyduğum sanal ip deki makinalar saldırıya maruz kalabilir ve
>internet üstünden herkeze açık olacaktır dediler doğrumu

Hem yanlis hem dogru.

Yanlis, sanal IP'leri dogrudan nete cikaramayacagin icin bu makinelere
disaridan ulasilmasi mumkun olmaz.

Dogru, bir firewall'iniz yok. Uyanik birisi NT veya proxy serverini ele
gecirip (Cok zor degildir aslinda.. Boyle NT'nin ganimet bollugunda oldugu
bir yerde, sazan tutmaktan kolay olur bu..) bu NT'leri kendine kukla
yapabilir.

Diger maildeki tavsiyelerimiz gene gecerli. Oncelikle firewall olustur.
Sonra maddi, teknik vs. duruma gore web server icin accelerator ve clientler
icin cache proxy olusturma yoluna gidebilirsin. Ama oncelik firewall'de.
Tabii biraz kuvvetli bir makine kullanip firewall'i firewall + web cache
yapabilirsin.

2.4.x kernelle IP adresi sorunun pek olmaz. En azindan Buyuk capli Virtual
Host yapmak gibi bir durum yoksa.

Saygi ve sevgiler..