[LINUX:26352] Ynt: Re: acil yardim pls

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 20 Mar 2001 - 23:03:40 EET

Selamlar..

Once biraz muneccimlik yapalim. 5 tane Static IP sahibi oldugunuza gore
biraz zenginsiniz ve pek cok bilgisayariniz var. Bunlar satis vs.
sorumlularinda. Bunlar icin mail vs. gerekecek, demekki bir mail serveriniz
olacak. Mail server icin domain adi olacak, buda demekki bir DNS'iniz
olacak. DNS olunca web server olmamasi keyfe keder verecek web server de
olacak. Sonra web servere saldirmak isteyen hackerlar bakacaklarki yol gecen
hani gibi, bir sekilde bir kucuk delik bulurlarsa yerel ag, genel ag (DMZ)
ne buldular hallac pamugu gibi atarlar. Sonuc, patrona rezil olacaksiniz.
Gelecegi gormek bazen iyi olabilir...

Sizin once bir firewall olusturmaniz, bu hubun yanina da bir daha almaniz
gerekiyor. Linux calistiracak soyle celimsiz bir makine bulun. 3 tane
ethernet karti (RTL8139 onerim, hem ucuz hem sorun cikarmiyor..) takin.
Uzerine 2.4.x kernelli bir dagitimi kurun. Bir hubu yerel makinelere
baglayip eth. birini bu huba takin. Diger huba DMZ (Internet serverleri)
agindakileri baglayin. Diger eth. i da bu huba takin. Kalan etherneti
router'a vs. frame relay girisine takin.

Bu arada IP blogunun dar oldugunu dusunursek, bridge yapmak en uygun cozum.
2.4.x serisinde nasil bridge yapilir bilmiyorum ama, 2.2.x serisi icin
brgcfg, veya bdgcfg gibi bir program vardi, sanirim 2.4.x ler icinde muadili
bir seyler vardir. Listedeki 2.4.x kullanicilarinin bunu cok daha iyi
biliyor olmasi lazim.

Buraya kadar gelince ben bunlari hazirladim derseniz, size adim adim
firewall'inizi ve aginizi olusturmada yardimci oluruz kanaatindeyim.

Gelismeleri bekliyoruz..

Saygi ve sevgiler..