[LINUX:26278] Re: Apache + Cgi

From: Baris Simsek (bsimsek@bimel.com.tr)
Date: Mon 19 Mar 2001 - 10:34:22 EET

On Sun, 18 Mar 2001, Ahmet TaY wrote:

> Merhabalar,
> Apache 'de hostname 'i localhost.localdomain.com olmadigi zaman "httpd"
> yazinca hata aliyorum. Ornek olarak oncesinde makinanin adi AHMET ti. httpd
> 'i calistiramiyordum. Bunun onune gecmenin bir yolu varmi.?
        network ayarlariniza dikkat edin. birbirisi ile tutarli olsun.
netconfig gibi bir tool ile bastan ayarlayin. Surumunuzu bilmedigim icin
rc dosyalarini nasil edit etmeniz gerektigini soylemiyecegim

> Birde /etc/httpd/conf/httpd.conf dosyasini hernekadar kurcaladiysam da
>
> http://127.0.0.1/ ' e browserdan gözattigimda
> /home/httpd/html/index.html
> görünüyor. Bunun /home/ahmet/ içinde index.html olmasini saglamam icin
> nereyi degistirmem gerekli.
> bir kac yeri degistirdima , sistemin restart olmasimi gerekiyor.?
> Evet ise killall -HUP *** gibi bir komut uygun olurmu ?

        httpd.conf dosyasinin en baslarinda ServerRoot diye bir degisken
var. Onu "/home/ahmet" yapin. Konfigurasyonun yeniden okunmasi icin apache
restart edilmeli. killall httpd ile bunu yapin. Sonra yeniden calistirin.
/usr/local/apache/bin/httpd seklinde. Tabi dizinler sizin farkli olabilir.

> Ve de son olarak ,
> diyelim ki
> http://ahmet.127.0.0.1/
>
> adinda bir host yaraticam. ( Yada birden fazla )
> Bunu nasil ayarlarim.?
        host yaratmaktan kastiniz ne? zaten hostname'i ahmet verirseniz
yaratmis olacaksiniz. Bir de 127.0.0.1 kullanmaktansa isim kullanin.
netconfig'i kurcalayin. ilk sorununuzun cevabi da orda.