[LINUX:26137] Re: YNT: Re: Ilk Turkce Linux Gelecek Linux!!!

From: Baris Simsek (bsimsek@hitit.bimel.com.tr)
Date: Mon 12 Mar 2001 - 17:02:09 EET

        Hatalari bildirmezsek dogrulari bulamayiz. Cunku yapilan hata
linux dunyasinda yapilabilecek en buyuk hatadir. Acik kod yazan
linux'culerin bekledikleri tek sey vefadir. Turkiye'de cikan ilk turkce
linux'un Turkuaz oldugunu olgun tum linux'ciler bilir. Boyle bir hatayi
ilgili kisi bilerek yapmissa dogrusu soyleyecek birsey bulamam. Yeni
linuxculerin gozu mu boyaniyor ticari amaclarla? Nasil olsa turkuaz'dan
haberlari yoktur...

        Ayrica linux'a cok kimselerin katkisi olmustur. Kisilerin sahsinda
linux'u bayraklastirmaya kalkismayalim. Yani bir katkidan bahsediliyorsa
bu katkiyi sikayetci olan arkadas ta en ust seviyede yapti.

        Kuranlardan yada yazanlardan bir sorum olacak: Gelecek linux
herhangi bir dagitimi (ornegin redhat, debian gibi) temel alarak mi
olusturuldu? Ortada bir calisma var, takdir ediyorum yapanlari... Ama
ticari amaclarla insanlarin telif haklarini cignemeyelim. Umarim gelecek
linux tek basina bir dagitimdir. Yani el alemin linux'unun bir tercumesi
degil. O zaman bu linux, turkce linux diyecegiz gogsumuzu gere gere.
Umarim oyledir. Uzerinde mesai harcayanlari tekrar kutluyorum.

- barI$ -