[LINUX:26074] Re: Kill -9 <User> | <Port> ??

From: Omer Faruk Sen (ofsen@enderunix.org)
Date: Fri 09 Mar 2001 - 20:36:25 EET

Mesela
Ben bir makinaya ftp ile login oldum.User name'im de ofsen olsun:
- ---------------------
bash-2.04$ ftp localhost
Connected to localhost.ofsen.2y.net.
220 balli.ofsen.2y.net FTP server (Version 6.00LS) ready.
Name (localhost:balli): ofsen
331 Password required for ofsen.
Password:
230 User ofsen logged in.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp>
- -------------------
Daha sonra ana makinada root olarak:

su-2.04# ps ax|grep ftp
  632 ?? Ss 0:00.04 ftpd: localhost: ofsen: SYST\r\n (ftpd)
  631 p1 S+ 0:00.02 ftp localhost
  612 v3 I+ 0:00.03 ftp localhost
dedim ve gordumki user bir process acmis( benim ftp serverimda inetd (yada
xinetd ) ile cagriliyor
Sonra gene root olarak
kill -9 632 dedim ve artik o kullanici sistemde yok

Soyleki
- -----------------------------
421 Service not available, remote server has closed connection.
ftp: No control connection for command.
Passive mode refused.
ftp>

Birde ek olarak isinize yarayacak bir command oneririm size adi lsof
sisteminizde yoksa indirin kurun soyleki
#lsof -Pni ile sistemdeki acik portlari kimin kullandigini gorebilirsiniz
yada buna benzer bir tool olan fakat bazi eksiklikleri bulunan fuser da
olabilir