[LINUX:25993] Re: konu disi

From: Kemal Baykar (kemal.baykar@superonline.com)
Date: Sat 03 Mar 2001 - 11:52:27 EET

merhaba. bu konuda internette search yapip, elektronik devre semalari
yayinlayan siteler bulabilirsiniz. benim önerim 74LS73 JK Flip-flop
kullanmaniz:

http://www.fairchildsemi.com/pf/DM/DM7473.html
bu siteden datasheet linkinden datasheet'ini alabilirsiniz (~40Kb)

yada
http://www.semiconductors.philips.com/pip/74hc73n

buradanda genel olarak 74 serisi chipleri bulabilirsiniz:
http://www.national.com/fairchild/part-DM7.html

aslinda 74LS90 sayici kullanarak daha kolay bir cözum bulabilirsiniz.
saat girisine darbenizi uygulayin ve ilk sayici cikisindanda toggle
yapan cikis alabilirsiniz. bunu bir ULN2003 gibi bir chipe uygulayip
rölenizi sürebilirsiniz. röle self uclarinda clamp diod kullanmayi
ihmal etmeyin.
eger sayici girisine uyguladiginiz darbeyi bir butonla vs. vermeyi
dusunuyorsaniz, burada bir de-bouncer devresi kullanmaniz sarttir.

bu konularda internette search yapin. electronic circuit archives
veya libraries bulabilirsiniz.

basarilar