[Linux] Ynt: Re: M$ neden lisansiz cogaltilabiliyor...

From: ademoztas (ademoztas@turk.net)
Date: Sat 30 Jun 2001 - 17:20:14 EEST

Merhaba Berk,

> [...]
>oluyor, kendi Os, protokol ve formatlarini yayginlastiriyor.. iki
>faktor bir araya alindiginda kopyalama ms icin iyimidir kotumudur
>tartismali (bence iyidir) lakin
>yazilim urunlerinin kopyalanmasini engellemek hic de o kadar kolay
>degil. ms agziyla kus tutsa, dunya capinda yuzbinlerle cracker
>kullanicisi varken kopyalanmasini engelleyemez. bir urunun
>yaygin olarak kopyalanmasinin zorlugu, programcinin ve saticinin
>yaptigi
>numaralardan cok ne kadar arandigina ve o urunun orjinalinin bulunma

M$ tutumu burada gercekten kopya yazilimi tesvik ettigi
dusuncesindeyim tamamen bunun onune gecebilmesi dedigin gibi
imkansiz. Ama su da bir gercek ki daha akilci cozumlerde kopyalanma
olayini biraz daha zorlastirabilir. Gercekten kopyalanmasini
istemiyorsa tabiki. Aslinda buradaki en onemli nokta M$ takindigi
tavir ben M$ yazilimlarinin kopyalanmamasi icin bir teknik
gelistirdigini falan duymadim en azinda bunun icin bir para
ayirmiyorlar. Yanliz lafla kopyaciligin onune gecmeye calisiyorlar
bir nevi DonKisot luk yapiyorlar bence..

bunun linuxla ilgisini de cozebilmis degilim
>ama son zamanlarda o kadar cok offtopic mesaj
>dondu ki ben de bi tane yazsam dunya basima yikilmaz herhalde :)

Bunun linuxla ilgisi cok basit insanlarin kucak dolusu $ lari elin
Amerikalarina gondermektense Bu adamlarin gercek yuzlerini ortaya
koymak ve bu insanlari linux a yonlendirmek bence bu kadar basit.

Adem Ozta