[Linux] Re: XFree86'da CapsLock+Shift sorunu

From: Altuğ Bayram (altugbayram_2000@yahoo.com)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 17:51:52 EEST

Selam

> (Dosya sistemi RedHat)

Sistemim Mandrake 8.0

> /etc/profile dosyasına
> export _XKB_OPTIONS_ENABLE=1
> export _XKB_CONSUME_LOOKUP_MODS=1
> satırlarını ekledim.
> Böylece logout ve login yaptığımda ortam
> değişkenleri devreye girdi.
>
> xkb/types/basic dosyasında
> type "ALPHABETIC" {
> modifiers = Shift+Lock;
> map[Shift] = Level2;
> map[Lock]= Level2; <- Buraya dikkat
> level_name[Level1] = "Base";
> level_name[Level2] = "Shift"; <- Buraya dikkat
> [...]

Soylediklerinizi aynen yaptim

> Bu değişikliklerle X'i yeniden başlattığımda
> is08859-1 karakterlerinde capslock problemi sona erdi.
> Yani; aAAa, bBBb, çÇÇç, üÜÜü, öÖÖö: bunlar tamam...
> Ancak bizim codepage'de farklı olan karakterlere
> özgü olarak sorun ortadan kalkmadığı gibi,
> capslock+shift artık doğru çalışmaya başladığından
> sorun ğĞĞĞ ve şŞŞŞ şeklinde ğ ve ş karakterlerini de kapsamaya başladı.
> Diğer taraftAn ıIıI ve iİIİ sorunları aynen duruyor, değişiklik olmadı.
>
> (aAAa sıralaması: normal, shift, capslock, capslock+shift)
>
> Sizler de bu çözümü deneyip klavyeden ne sonuç aldığınızı
> [...]

Elde ettigim sonuc:
Kücük harflerin hepsi normal çıkıyor. Capslock aktif iken
de bütün harfler normal. Sadece shifte basarak bütün harfler
normal olarak çıkıyor. capslock+shift ile ise harfler küçülmüyor
ve I ile İ yer degistiriyor.

> Ek bilgi:
>
> /etc/sysconfig/i18n dosyasında
> LANG=tr_TR
>
> ve xkb/symbols/trq dosyasını kullanıyorum (x-403 ile gelen değil - kendim
> yazdım). KDE ile xmodmap kullananlar varsa bunu belirtmeli... Bu çözüm
> onlara birşey sağlamaz. Sadece xkb deki tr dosyasını kullananlar bu
> değişiklikten etkilenebilir. (tabii mevcut tr dosyası ile Türkçe karakter
> yazabiliyorlarsa)
>
> Nilgün

Sistemimde xmodmap mevcut fakat kullanılan program nedir bilemiyorum.
Sistemime bu listede yazılanlardan yararlanarak türkçe desteği verdim.
Kullandığım trq dosyasıda sizin dosyaniz.

Ben sizden daha önceki mailllerinizde belirttiğiniz konsol fontunu
göndermenizi
altugbayram_2000@yahoo.com adresine göndermenizi rica ediyorum.

Altuğ Bayram