[Linux] XFree86'da CapsLock+Shift sorunu

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@fide.org)
Date: Thu 28 Jun 2001 - 06:19:23 EEST

Selam,

X'de CapsLock basılıyken Shift tuşuna basıldığında küçük
harf elde edemeyenler için bir çözüm var.
Sorunu Deniz Akkus Kanca (gnu-tr ekip liderimiz)
XFree86-i18n listesinde belirterek çözüm istedi.

Onların tam önerdiği gibi olmasa da küçük bir
değişiklikle ana sorun çözülmüş gibi görünüyor.
Kalan sorunları tartışmadan önce sizlerin deneyimlerine
ihtiyaç var.

Bu çözümü deneyip listede bilgi verebilir misiniz?

(Dosya sistemi RedHat)

/etc/profile dosyasına
export _XKB_OPTIONS_ENABLE=1
export _XKB_CONSUME_LOOKUP_MODS=1
satırlarını ekledim.
Böylece logout ve login yaptığımda ortam
değişkenleri devreye girdi.

xkb/types/basic dosyasında
 type "ALPHABETIC" {
        modifiers = Shift+Lock;
        map[Shift] = Level2;
        map[Lock]= Level2; <- Buraya dikkat
        level_name[Level1] = "Base";
        level_name[Level2] = "Shift"; <- Buraya dikkat
    };

yaptım ve xkb/types/complete dosyasında
// replace "nocancel"

ile satırı iptal ettim.

Bu değişikliklerle X'i yeniden başlattığımda
is08859-1 karakterlerinde capslock problemi sona erdi.
Yani; aAAa, bBBb, çÇÇç, üÜÜü, öÖÖö: bunlar tamam...
Ancak bizim codepage'de farklı olan karakterlere
özgü olarak sorun ortadan kalkmadığı gibi,
capslock+shift artık doğru çalışmaya başladığından
sorun ğĞĞĞ ve şŞŞŞ şeklinde ğ ve ş karakterlerini de kapsamaya başladı.
Diğer taraftAn ıIıI ve iİIİ sorunları aynen duruyor, değişiklik olmadı.

(aAAa sıralaması: normal, shift, capslock, capslock+shift)

Sizler de bu çözümü deneyip klavyeden ne sonuç aldığınızı
bildirir misiniz....

Ek bilgi:

/etc/sysconfig/i18n dosyasında
LANG=tr_TR

ve xkb/symbols/trq dosyasını kullanıyorum (x-403 ile gelen değil - kendim
 yazdım). KDE ile xmodmap kullananlar varsa bunu belirtmeli... Bu çözüm
 onlara birşey sağlamaz. Sadece xkb deki tr dosyasını kullananlar bu
 değişiklikten etkilenebilir. (tabii mevcut tr dosyası ile Türkçe karakter
 yazabiliyorlarsa)

Nilgün