[Linux] Re: Ynt: FW: ADANA'DA KOPYA YAZILIM ELE GECIRILDI (win2000magazine konusuna devam)

From: Mehmet Deniz Hatipoglu (dhatipoglu@bimel.com.tr)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 13:30:41 EEST

Nelerin ceza kapsamına girdiğini anlamamız bakımından aşağıda ki e-mailler
faydalı olabilir.Yani baskınlarda sadece M$ ürünlerini aranmıyor.

e-mail 1 :

Aşağıdaki duyuru sadece BSA katılımcıları içindir, basına dağıtılamaz !!!
BSA İhbar hattına ulaşan ihbarları değerlendiren BSA Avukatları yaptıkları
araştırmalar sonucunda MİM Yapı ve Mimarlık İnşaat ve Ticaret Limited
Şirketinde Kopya Yazılım kullanıldığı şüphesi ortaya çıkmıştır.
22-Haziran-2001 tarihinde Savcılığın verdiği emir ile söz konusu firmaya
yapılan aramalar sonucunda 15 adet bilgisayarlarında Adobe firmasına ait beş
adet Photoshop 6.0, Autodesk firmasına ait 4 adet Autocad R 14 ve 8 adet
Art Desktop Microsoft firmasına ait 8 adet Windows 98 ve 14 adet Office
2000 pro ürünlerinin Kopya olarak kullanıldığı tespit edilmiştir.

Mim Yapı ve Mimarlık İnşaat ve Ticaret Ltd. Şti.Suadiye Istanbul

Baskın sonucu Savcılık firma ile ilgili soruşturmalarını devam ettirmekte
olup firma bilgisayarlarına el konulmuştur.

Yanlış faturalamaların olmamasını ve baskınlar Adana, Konya ve Antalya başta
olmak üzereTürkiye genelinde devam edeceğinden bu duyurunun gerek görülen
yerlere yapılmasını tüm arkadaşlardan BSA adına rica ederiz.

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Mart ayı başında değişmiş olup; cezalar
Lisans başına 10 milyar liradan 150 milyar liraya, hapis cezası paraya
çevrilmeksizin 2 yıldan 6 yıla kadar arttırılmıştır.

Erol ÖZKÜR

BSA Türkiye Koordinatörü

Business Software Alliance

800 211 3335

212 227 9390

http://www.bsa.org.tr

E-mail:korsan@bsa.org.tr

e-mail 2 :

ADANA'DA KOPYA YAZILIM
ELE GEÇİRİLDİ

Microsoft, kopya ve sahte yazılıma karşı verdiği mücadeleye ara vermiyor.
Adana'da, yazılım satıcısı iki firmada yapılan aramalarda çok sayıda
lisanssız yazılım bulundu.

Microsoft avukatlarının yaptıkları araştırmalar sonucunda; Adana'nın Seyhan
ilçesinde kopya yazılım veren iki firma saptandı. Işın Bilgisayar ve ATM
Bilgisayar adlı firmalarda mali polis tarafından yapılan aramalarda çok
sayıda kopya yazılım ele geçirildi.

13 Haziran 2001 tarihinde Adana Savcılığı'nın verdiği emirle düzenlenen
aramalar sonucunda Çınarlı Mah., Sun Sineması Sk., Bilen Apt., Kat:2, Seyhan
adresinde faaliyet gösteren Işın Bilgisayar'da 13 adet bilgisayara kopya
olarak yüklenmiş Windows 98, Office 97, ayrıca 2 adet kaydedilebilir CD
üzerinde Windows 95, Windows 98, Office 97; Cemal Paşa Mh., 7. Sk. Mualla B.
Gökşen Apt., No: 7/A, Seyhan adresinde faaliyet gösteren ATM Bilgisayar'da
yapılan aramalarda 3 adet satışa hazır bilgisayar içerisinde Windows 98,
Office 2000 ve 21 adet kaydedilebilir CD'ye kopyalanmış Windows 98, Office
97, Office 2000, Age of Empires oyunu ile ayrıca bir adet CD Çoğaltıcı ele
geçirildi. Adı geçen firmaların yetkilileri hakkında soruşturma başlatıldı.

Aramalar Sürecek
Microsoft Türkiye Kopya Yazılımla Mücadele Program Müdürü Erol Özkür,
satıcılara yönelik bu tür aramaların devam edeceğini hatırlatarak satıcı
firmaları lisanslı yazılım satmaları konusunda uyardı: "Yazılım satıcılarına
yönelik çalışmalar tüm Türkiye'de aralıksız sürdürülüyor. Lisanssız yazılım
kullanmanın ve satmanın cezası çok ağır: Lisanssız yazılım başına 10-150
milyar lira para cezası, 2-6 yıl hapis, 3 sene meslekten men ve kullanılan
araç ve bilgisayarlara el konulması. Bu cezalardan korunmanın tek yolu
lisanslı yazılım kullanmak. Amacımız son kullanıcıya temiz ve orijinal
ürünlerin sunulmasını sağlamak. Bu doğrultuda çalışmalarımızı aralıksız
sürdüreceğiz."