[Linux] Re: Ynt: Re: belirli bir ip demetine izin

From: Fatih Ozavci (fatih.ozavci@superonline.com)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 16:53:21 EEST

> Maalesef, IP protokolu guvenlik yonunden zayiftir. Yani hic bir gizleme metodu
> asilamaz degildir. Ama bu, yaz yagmurunda olusan kucuk su birikintilerini
> asmak gibi kolay da degildir. Umit burnunu, pusulasiz, radarsiz, sonarsiz
> asmak imkansiz gibidir, fakat eski kurt denizciler kadirgalarla burayi
> asmislar. Tek destekleri ustaliklari olmus. Demekki hackerler de ustalastikca
> boyle zor denizleri de asacaklar.. Fakat simdilik elimizde olanlar bunlar.
> Daha iyisini yapamadikca bunlari kullanmaya devam edecegiz gibime geliyor.
>
> Saygi ve sevgiler...

        Evet bu son paragraf zaten durumu yeterince ozetlemis... ama sonucta bugun sadece kacak guresiliyor... yani "ben ssl ve ssh algoritmalarini kirmamda hedefi kandiririm¨ gibi.. ama bu da cogunlukla ise yariyor... makine kandirilabiliyor... insan kandirilabiliyor.. sonucta birazda ilizyonistlik diyebiliriz :-).. ama tek ciddi birsey var bugun artik kimse sistemlerinin tam olarak guvende oldugunu soyleyemiyor... ordularda dahil olmak uzere.. kuzey amerika hava defans sistemini hatirlayin... gerci kevin hala ben yapmadim diyor ya neyse... bence en dogru yol bilgiyi bu noktada ortaya koyup paylasmak cunku bildiklerimizi ne kadar yayarsak insanlar o kadar bilgili olur... herkesin bildigi seylerde hackerlari tatmin etmez boylece onlari dahada zorlamis oluruz... ozu bu ... guvenli gunler... unutmayin para yada zaman, harcamadan kazanamazsiniz...