[Linux] Re: [Linux] Ynt: [Linux] mıcrosoft

From: Serdar Soydemir (serdars@ixir.com)
Date: Thu 28 Jun 2001 - 01:57:21 EEST

Merhaba,

Bu Microsoft & Linux konusunda yakin zamanda basimdan gecen bir olayi
anlatmak istiyorum , birebir yasanan bir olay :)

Halka acik sirketlerimizin birinden , gayet şık takim elbiseli iki kisi,
calistigim sirkete yeni web tabanli ürünlerini tanitmak üzere geldiler.
Islem bildiginiz islem, Stok-Cari-Muhasebe vs. modülleri. Biz de kendimize
göre benzer bir olay üstünde calisiyorduk, bir bakalim dedik :) Sayfalarina
bakinca "COM teknolojisi üzerine kurulu web tabanli sistem" gibi bir ibare
var. Web üzerinden calismanin avantajlari da dogru bicimde siralanmis ve
fiyat listesine de alti farkli paket tipi koyulmus. Bunlardan birisinin UNIX
server olmasi da beni sasirtmisti cünkü - yanlis biliyorsam düzeltin -
COM'un UNIX altinda calismasi söz konusu degil. Her neyse, konunun geri
kalanini TKEL (takim elbiseliler) ve TSHIRT (t-shirtliler) olarak
anlatacagim :)

TKEL - Biz yillardir bu isi yapan köklü bir kurumuz. Su anda COM üzerine
kurulu bir yapi icersinde web tabanli bir ürün gelistirdik. Bu bizim önceki
Cari-Muhasebe vs. modüllerimizin web üzerine tasinmis halidir. Internet
Explorer olan her yerde calismaktadir.

TSHIRT - COM MS'e ait bir teknoloji degil mi? UNIX server'da calisiyor
demissiniz, bunu nasil yapiyorsunuz?

TKEL - Esasen programi calistirmak icin bütün clientlara da bir uygulama
yüklenmesi gerekiyor. Bu da bir Windows programi. Tabi ki kelle basina ücret
aliniyor.

(TSHIRT'lüler eger program yüklenmesi gerekiyorsa ve yine windows lisanslari
alinmasi gerekiyorsa web tabanli olmasinin ne anlami kaldigini düsünürler)

TSHIRT - Walla biz PHP ile yapiyoruz bir seyler. Cep telefonunuzda wap varsa
baglanin kullanin bi isterseniz?

TKEL - Biraz sizin calisma biciminizi inceleyelim. Hangi programlari
kullaniyorsunuz?

TSHIRT - Walla su anda iki farkli XXX ve YYY muhasebe programlari tek bir
sunucu üzerinde calisiyor.

TKEL - Anladim, dosya sunucu üzerinde tutuyorsunuz. NT, W2k?

TSHIRT - Yok, biz Samba yaptik.

TKEL - Pardon anlamadim?

TSHIRT - Samba, var ya bildigimiz Samba iste NT'nin dosya sistemini simüle
eden bir dosya sunucusu.

TKEL - Hmm yok biz Samba'yi ilk defa duyduk, esasen piyasaya göre
alisilmisin disinda bir yapiniz var :)

TSHIRT - Ewet :)

TKEL - Peki burada kullandiginiz donanim nedir? Bizim sistemimiz icin tek
islemcili 512MB yeterli oluyor.

TSHIRT - Walla bizim 98 senesinden kalma bir P-233MMX'imiz var, 128MB Ram
taktik, oyle calisiyor.

TKEL - Peki bakim maliyetleriniz nedir? Bizim Türkiye capinda XXX'i askin
bayimiz var, bakim islemlerini nasil hallediyorsunuz?

TSHIRT - Walla simdiye kadar bakim yapmaya ihtiyac duymadik ki? Bir maliyet
cikartamayacagiz? Esasen 0 maliyet diyebiliriz.

TKEL - Yok canim en azindan siz bir maliyetsiniz :)

TSHIRT - Eh, tabii :)

Bu formatta devam eden keyifli bir konusma idi :) Onlarin emegine saygi
duymadigim gibi anlasilmasin, kibar, kültürlü ve zeki insanlar kesinlikle.
Ancak gerçek dünyada , her ne kadar sirf Linux ile olmasa da Linux'un egemen
oldugu bir sistem ile maliyetlerin bu kadar asagida tutulurken performansta
da artis saglanabilmesini, bizden cok daha iddiali kurumlara kanitlayabilmek
ve daha önemlisi "yapmis olmak" cok güzel bir deneyim :)

Tesekkürler Linux, Tesekkürler Open-Source :)

--
Iyi Calismalar
Serdar

----- Original Message ----- From: "Serdar KOYLU" <serdarkoylu@yahoo.com> To: <linux@linux.org.tr> Sent: Thursday, June 28, 2001 12:37 AM Subject: [Linux] Ynt: [Linux] mıcrosoft