[Linux] Ynt: [Linux] mıcrosoft

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 28 Jun 2001 - 00:37:40 EEST

Selamlar..

MS'den korkan, MS'nin sistemlerinden beter olsun.

Size iki hikaye. Ders cikaralim.
MS Yazilim gelistiricileri topluyor. Windows 2.0'i yapmis. TrueType'i
tanitacak. O devirde font demek Type1 demek. Type1 hakkinda en kucuk imtiyaz
almak icin gidip Adobe'nin elini etegini sapur supur opmek, amuda kalkmak,
cuvalla para goturmek vs. bin turlu eziyet gerekiyor. Ayni donem, OS/2 icin
IBM ve Microsoft'un kolkola gezdigi yillar. BitStream, IBM'in baskisiyla,
TrueType'i MS'ye vermis. Sagolsun, MS bunun ustune yatmayi beceremedi, cunku
bu yazilimevlerinin destegine muhtacti. Excel veya word'un esamesinin
okunmadigi gunler. Lotus 123 ve WordPerfect'in firtina zamanlari. Bill Gates
soruyor acilis amaciyla: "MS'nin en iyi bildiginiz ozelligi nedir ?", cevap,
soz birligi etmiscesine bir agizdan, "640K". Iste MS'nin ufku. Boyu posu.
Diger hikaye:

Malezya'dan, Amerika'ya nereye gittiysem, kime sorduysam, MS'ninWindows'u cok
iyi demissem, ayni cevabi aldim. Evet, kolay kuruluyor. Yani hepsi bumu ? OLE
Filan dediysem, Eger kolay kurulmasaydi hapi yutardik. Cunku her hafta
cokuyor, bizde bastan kuruyoruz demislerdi. Ama nedense ulkemde bu cevaba hic
raslamadim.

Yani ? Iste MS'nin imaji. Onun bu kuzey anadolu fay hattina benzeyen, boyuna
titreyip gocup duran sisteminden korkmak gereksiz. Zaten zamanla tarihe
karisacak. .NET'in sebebi ne sizce ? Hotmail'de yaptigi gibi, FreeBSD, Solaris
VS. veya iyice UNIX'lestirdigi Win2000'i bu kodlardan tamamlayarak server
yapacak. Uzerinde uygulamalari calistiracak. Cunku artik yurtdisindaki
adminler MS'yi takip etmekten usanmis durumda. Linux gibi Cilgin bir urunde
kopmus geliyor. En iyisi simdiden gard almak. Boyle filan diyerek milleti
urkutecek, zaman kazanacak, kendine para kazanabilecek ortami getirecek. Bu da
.NET olacak. Gidip oyun konsolu uretmek, TV kanali satin almak neden ? Yarin
bu konsollara bir 100 $ daha vereceksiniz, Net-PC olacak. Boyle boyle yavas
yavas tekeli kapacak. Explorer davasini niye kaybetti ? IBM niye radikal
davranip Linux naralari atmaya basladi. Amerika'da bir hayli yaygin bir Reklam
kampanyasina bile giristi. Neden ? Torwalds ustanin sakallari cok mu hosuna
gitti sanki ? Bosverin, Sigara tiryakilerine ve bu MS dalkavuklarina sadece
aciyin. Cok az omurleri kaldi ...

Saygi ve sevgiler.