[Linux] Re: win2000 magazine

From: Oguz Demirkapi (oguz@oguz.de)
Date: Thu 28 Jun 2001 - 05:40:54 EEST

siseci>
siseci> Selamlar.
siseci>
siseci> 1. Bence de bi tezkip yapilmali.
siseci> Burak Hocam, bu konuda benim de iki elim birden havada.=20
siseci>
siseci>
siseci> SayIn DemirkapI,
siseci>
siseci> > Lutfen sevgili hocam hakkinda oyle $eyler soylemeyin.
siseci> > Herneyse, dedim ya PC toplamayi kendisinden ogrendigim sevgili hocama
siseci> > lutfen daha kibar yakla$iniz. Kaciniz 80'li yillarda PC toplardi
siseci> > soyleyin . . .
siseci>
siseci> Tamam siz haklisiniz hocaniz sonucta ama biz daha cok hakliyiz...

Bak yahu hala hocama laf soyluyorsunuz. Olmaz ki ama . . .

$aka bir yana bu tur tarti$malar bence de miladini doldurdu, ancak bu
bizler icin. Ozellikle masaustu uygulamalarda geni$ bir etki alanina
sahip olan miki$oft'un alternatifsiz olmadigini somutlamak adina ciddi
projelerin geli$tigini gormek sevindirici. GNU/GPL felsefesinin ise
ulkemizde evrensel algilandigi bicimiyle kavranmasi icin ise daha
zamanimiz oldugu du$unuyorum. Ancak universitelerimiz oncelikli olmak
uzere bu surecin hizla devam ettigini gormekteyiz. Bu cali$malarin tum
arkada$larin acik $ekilde itiraf niteligindeki soylemlerinde gordugumuz
gibi, ekip cali$masi haline getirilip somut proje haline donu$turulmesi
zorunluluk haline gelmi$tir. Gelecek ekibi gibi profesyonel anlamda bu
i$e kendini adami$ arkada$larin yanisira, universitelerimiz ba$ta olmak
uzere egitim kurumlarimizin ciddi bir $ekilde egilmeleri cok buyuk
faydalar saglayacaktir diye du$unuyorum. Dergi cali$masi da bu alanda
atilicak ciddi adimlardan birisi ve tumuyle desteklenmesi gerektigini
du$undugum onemli bir cali$ma.

Tum bunlarin yanisira birlikte bir$eyler uretme, "kamu" kavraminin
yaratilmasi ve ortak cali$ma gruplarinin organizesi ulkemizde ciddi
sorunlu bir konu. Bu konuda gonullu birlikteliklerin cok hizli hareket
yetenegine sahip olmadigini ya$ayarak gormenin uzuntusu ile profesyonel
cozumler ureticek orgutlenme tipleri konusunda ozellikle ulkemiz
oznelinde siz arkada$larin goru$lerini de ayrica almak isterim.

Sevgiler,

Oguz Demirkapi

CFTR - Turkiye ColdFusion Kullanicilari Toplulugu
http://www.CFTR.net