[Linux] Re: win2000 magazine

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 27 Jun 2001 - 19:20:54 EEST

Selamlar..

Olay aslinda cok boyutlu. Ilk kernelin kodu icersinden baslayarak,
bilhassa 1.2 surumune kadar yaklasik 4.000 satir kodum mevcuttu. Fakat
mail adresim, baska birine ait ve o devirde ulkemizde
internet/usenet/nfsnet vs. olmadigindan, yazdigimiz kodlar, hayatinda C
programi gormemis olan, belki hala Linux'tan bile bihaber olan, nakliye
sirketinin muhabere mudurunun adiyla cikti. Artik ister gulun, ister
aglayin.

Bu gun ise durum cok farkli. O zamanki kadar kolay degil kernele kod
yazmak. Ben o donemi penguen yumurtasi donemi olarak goruyorum.
Bugunler ise penguenin denizlere acilmayi gozune kestirdigi, yavas
yavas engine acilmaya basladigi donem. Daha cogu sey yeni basliyor. Bu
suna benziyor. Eger evinizde kendi kendinize heykel yapiyorsaniz,
bunlari goren herkes cok guzel der. Ama heykeller bir sergiye cikarsa,
elestiriler alir basini gider. Artik halka indik. buna benzer pek cok
tepkiler gelecek. Bunun biz ve bize sicak olan sirketler (IBM gibi)
gogusleyecek. Bence Penguen bu firtinadan sag cikacak kadar saglam
genlere sahip. Babasi MINIX ve dedesi UNIX, zaten kendini ispatlamis
sistemler.

Ulkemizde ise zaten henuz yeni yeni kullanici kesimi olusuyor.
Meclisimizin koltuklarinin kaplamasi bile ithal olduktan sonra, yazilim
gibi gercekten high-tech bir konunun geri kalmis olmasi cok yadirgatici
olmamali. Ben bunu baska platformlarda da soyledim. Bu ulke,
somurgelikten kurtulmak istiyorsa, Linux'a cok iyi sarilmalidir. Kisa
vadede en azindan sistem programciligi aciginin kapanmasi ancak bu
yolla mumkun olabilecektir. Laf olsun diye soylemiyorum. "Devlet
dairelerinde Windows kullanilmayacak" diyerek cikacak bir kanun, bu
ekonomik paketten daha fazla faydali olur ulkeye. Cunku bizim
kaynagimiz kurumus. Bizim urunune 3 kat fazla verip karnini
doyuramadigimiz pancar ureticisi var. Ayni pancari ithal edince 3 kat
daha ucuza aliyoruz. Cunku verim cok dusuk. Ulkemizin toprak analizi
bile yok. Cunku yapacak bilgi islem gucu yok. Linux kullanip, 1000 tane
bilgisayari birlestirsek, bununla belki verimi artirmak icin hangi
tohumlari melezlememiz gerektigini cozmemiz an meselesi olacak. Ama su
gun boyle bir superbilgisayari kuracak, programlayacak kadromuz yok. Ya
IBM gelecek, ya METEKSAN gelecek, ya MS. Meteksan, iki bilgisayari bir
arraya baglamak icin sadece 15.000 $ para almis. Boyle bir sistemi
hangi universitenin butcesi boyle rakamlarla kaldirabilir. Kendi adima
ben oyle bir beowulf'u, benim bildiklerimi bilen 4 kisiyle, 2 ayda
kurarim gibime geliyor. Geriye programlamasi kalir ki oda zor degil.
Benim su anki maasim 150.000.000 (150 Milyon). Hadi bu is icin bana 10
misli verilsin. 15 Milyara koca bir superbilgisayar kurulmus olur.
Bugun ayni islem gucune sahip bir CRAY'i sadece nakletmeye herhalde en
azindan 10 misli para harcanir. Beni bosverin, ben artik fosillesmeye
basladim. Ama ulkemzide bunlari catir catir yapan universiteler,
kurumlar vs. gormek icin bence tek yol GPL. Bunun bilincinde olmamiz
gerekiyor. Su an ogrenci olan arkadaslarin da bunu gozonune alarak
kendine bir yol cizmesi gerekiyor. Bu yasadigimiz krizlerden daha cok
yasayacagiz onumuzdeki donemde. Gidisat oyle. Inanin 2-3 yil sonra
kimse size "Next tusuna basici" olarak bir kurus para vermeyecek. Daha
buyuk, daha fazla isler yapmaniz gerekecek. Bunun icin cok sey bilmeniz
lazim. Ya ogreneceksiniz, ya acsiniz. Veya, benim eleman var,
Bilgisayar muhendisi. A Tipi marketlerden sorumlu satis elemani. 130
Milyon + %0.5 prim (ortalama 160 Milyon filan ediyor toplam) icin
aksama kadar benden firca yiyor. Bu ihtimalinizde var. Biber her zaman
aci olmayabilir ama gercekler aci oluyor boyle, sizi diplomada
kurtaramayabilir. .NET ne demek sizce ? Teknik servis, Bilgi-islem
departmani vs. kavramina beyaz bayrak cektirecek bir proje degilmi ? MS
yapmasa SUN yapacak. Ama bu olacak. Bakalim o zaman MS bu yalakalara
bir kurus koklatacak mi ? Beyaz esya magazalarinda bilgisayar
satiliyor. Satmak ta para kazandirmayacak (Zaten kazandirmiyor). Sadece
gercekten konusuna hakim olanlar, hemde cok iyi ucretlerle bu sektorde
is bulabilecek.

Sonucta Programlama acigimiz, Linux'ta varda, baska seylerde yokmu ?
Dogru durust bir Windows programimiz var mi ki ? APEX'in gridi,
Pervasive'in btrive'i, bilmem kimin bilmem ne OCX'i. Sonra program
urettim de. Sizce bu ne kadar mantikli ?

Saygi ve sevgiler..