[Linux] Ynt: A-B aglarindaki makinalarin MAC-IP adresleri

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sun 24 Jun 2001 - 01:26:01 EEST

Selamlar..

ARP, aslen alt ag sinirlari icin dusunulmus bir uygulama. Router yada
bridge'in arkasindaki adresleri gorseniz bile bunlarin dogruluguna
guvenemezsiniz. Cunku bir router yada bridge size hissettirmeden bir Layer 1
hilesi yapabilir, 802.3 frame tipinden 802.1 frame tipine gecmis olabilir.
Tabi bu gecis esnasinda buyuk ihtimalle MAC/LLC adresleri de degismis
olacaktir.

Bazen yanlis olarak bazi ag arabirimlerinin bir MAC adresine sahip olmadiklari
dusunulur. Oysa OSI modeline uyan ( X25 bu modele uymaz*, ama genede buna
benzer bir adrese sahiptir) tum Layer 1 protokollerinde arabirimlerin bir
donanim adresi mevcut olmalidir. Fakat sizin yerel aginizin disinda kalan
adresler icin bu sayi pek bir anlam ifade etmez. Eger MAC adresleri olmasaydi,
IPX/SPX gibi protokolleri bu arabirimlerle tasimak imkani olmazdi. Ornegin
HIPPI cihazlari, Fiber kablolar ve siradan modemler. Hepsi bir ag adresine
sahip olur, internette kullanilinca.

Boyle olunca Internet uzerindeki her makinenin, dolayisiyla sizin
aglarinizdaki her makinenin ARP cozumu yapilabilir. Hatta NT'nize RAS ile
baglanan birisinin dahi. Direct ARP ve DLCI uzerinden Inverse ARP kullanimi
cogu zaman isinizi gorur. Bu bilhassa PVC devrelerinde iyi sonuc verir, fakat
sizin aginizada uymasi mumkundur. Elbette bilhassa router uzerinde DLCI
destegi bulunmasi, ozellikle InvARP paketleri icin routing yapabilmesi
kaydiyla. Uzun zamandir gozatmiyorum ama, RFC2390 bu uygulamadan nasil
yararlanabileceginize dair ipuclari verebilir.

Eger bu adresleri na amacla istediginizi belirtebilirseniz, size daha
garantili metotlar onerebiliriz saniyorum.

Saygi ve sevgiler..
* ) X25, OSI Katman modeline tam olarak uymaz. Bazi katmanlar icice gecmis
durumdadir. Ayrica bazi tanimlar, X25 uzerinde daha farkli ele alinir. Buna
ragmen, X25 icin OSI'deki katmanlara karsilik gelen bir tanimlar zinciri
yapilabilir. Boylece, ornegin X25 uzerinde ppp tasiyarak, OSI modeline uygun
saydam bir ortam saglanip TCP/IP gibi protokolleri tasimasi saglanabilir.